IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Облечени в успех

Как три стартъп компании, занимаващи се с моден дизайн, обновяват индустрията

12:55 | 26.01.14 г.
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Докато модната индустрия изпитва последиците от кризата, предприемачи се насочват към Project Space, за да влязат в бизнеса. Това е група от повече от 60 стартъп компании, повече от които се занимават с мода и работят под един покрив – в офисите на Project Space в Ню Йорк. Групата организира различни семинари, курсове за повишаване на квалификацията, както и различни инструменти за развиване на бизнеса. За да се възползвате от всички предимства на общността обаче, трябва да платите около 450 долара месечно за работно място в един от офисите на организацията.

За да добием представа какво е да си основател на прохождаща модна компания, специализираното издание Entrepreneur публикува интервюта на трима предприемачи от Project Space. Ето какви са техните отговори:

Кара Ешбах, съосновател на модното списание Verily

Лъскавите страници на модните списания откъсват читателите от сивото ежедневие, пренасяйки ги на екзотични места, където стилни дрехи са представени от красиви модели. Въпреки това обаче, подобни издания често отнасят сериозни критики за това, че допринасят за ниското самочувствие на жените, както и за техните здравословни проблеми, свързани с неправилно хранене.

- Какво ви въвлече в индустрията?

След като работих в банка, установих, че искам да правя нещо, което истински ме интересува. В ученическите си години бях пистрастена към женските списания, което продължи и в колежа. Винаги съм имала около себе си поне едно такова списание. В един момент направих крачката към модата, което беше чудесна възможност да се науча как се прави бизнес.

- Кое беше най-голямото ви предизвикателство?

Заедно с Джанет Сам, която ми е съдружник, започнахме от нулата. Нямахме нито силен блог, нито много последователи в социалните мрежи. Даже нямахме връзки в бранша. Започнахме да обикаляме от врата на врата в търсене на партньори, които да ни дадат съвет. Общо взето се опитвахме да установим каква трябва да ни бъде следващата стъпка.

- Кой е най-добрият съвет, който можете да дадете на прохождащи предприемачи?

Смятам, че е по-удачно да изграждат контакти на тихи и спокойни места, където могат да проведат ползотворен разговор с бъдещите си партньори, откокото да се опитват да се свържат с тях чрез голяма мрежа с много посредници. Личните контакти винаги са най-добри, така че трябва да се измислят подходящи начини това да се случи. Срещнах и доста хора, които изненадващо се превърнаха в мои ментори. Те кандидатстваха за работа в новосформираната компания, но в един момент от интервюто признаваха: „Не съм подходящият човек за вас, но бих бил щастлив да ви дам един съвет...“ Не пренебрегвайте подобни съвети.

Надин Макарти, съосновател на бижутерийния магазин Stone & Strand

Като дете Макарти получила ценна огърлица от злато и нефрит, която била собственост на нейната баба. Именно този подарък отключил страстта й към бижутата и тя решила да последва инстинктите си. Макарти посетила много бижутерски магазини, за да натрупа знания в областта. В един момент опитът й бил достатъчен, за да отвори онлайн магазин, който кръстила Stone & Strand. Освен че предлагал бижута, в него потребителите можели да получат и съвет за това кое е най-подходящото бижу за тях.

- Какво ви въвлече в индустрията?

Когато се сгодих, съпругът ми ми подари дизайнерски пръстен, който през годините трябваше да бъде почистван и коригиран като размер. Не знаех нито къде да отида, нито към кой да се обърна за тази услуга. При разговори с приятелки установих, че те изпитват същите затруднения при поддръжката на бижутата си, така че исках да осигуря помощ на клиентите при покупката и обслужването на такива продукти.

- Кое беше най-голямото ви предизвикателство?

Трябва да подредиш приоритетите си и да разбереш кое е ядрото на бизнеса ти, както и кои точно са клиентите, в които се целиш. Всеки ден получаваме десетки писма и различни възможности, от които избираме най-подходящите, за да направим Stone & Strand по-успешна.

- Кой е най-добрият съвет, който можете да дадете на прохождащи предприемачи?

Най-важно е да откриеш бизнес в индустрията, от която си истински запленен, защото това ще ти помогне да постигнеш целите си по-бързо и по-приятно.

Натаниел Дистън, основател на онлайн магазина за мъжка мода VoyVoy

Едва ли Рупърт Мърдок е най-стилно изглеждащият мъж на планетата, но въпреки това, появата му със спортна риза с къс ръкав от прохождащия сайт VoyVoy, предизвика значителен интерес. Бизнесът се ръководи от 4-членен екип и е специализиран в продажбата на свежи, класически мъжки ризи с цена между 20 и 100 долара. Компанията успява да намали разходите си, лишавайки се от всякакви посредници. VoyVoy работи с фабрики в Пери, Ню Йорк и Китай, които лично зарежда с платове, а продукцията се продава директно на крайния клиент.

- Какво ви въвлече в индустрията?

Първоначално имах фирма за производство на сърфове, които продавах онлайн. По това време магазините ги продаваха много скъпо, тъй като продуктът преминаваше през много посредници. Аз се лиших от тях и след години прехвърлих модела в бизнес с дрехи.

- Кое беше най-голямото ви предизвикателство?

Когато си малка компания, всичко е предизвикателство. Например, в петък научавам за хубави платове. В понеделник отивам да купя и установявам, че цялата наличност е била продадена. Оказва се, че голям английски производител на ризи ги е изкупил всичките само за 48 часа. И ние изведнъж оставаме с празни ръце.

- Кое ви е помогнало най-много при стартирането на бизнеса?

Интернет. Със сигурност. Защото можем да продаваме по целия свят. Социалните мрежи пък ни помогнаха да получаваме обратна връзка от клиентите си. Още повече, че голяма част от продажбите ни се реализира чрез страница във Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:38 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още