IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Поредното предизвикателство пред търговците: връщането на стоки

Ситуацията с коронавируса затруднява както купувачите, така и компаниите за модни стоки

12:28 | 18.04.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Новата реалност за търговците включва временно затворени обекти и значителен спад на продажбите. Част от уравнението обаче е един доста по-сложен проблем: как да се справят с нещата, които потребителите връщат, пише CNBC.

Gap, която е собственост на Macy’s, както и други търговци на дребно адаптират този процес, за да намалят притесненията на потребителите, които искат да си върнат парите, особено в случаите, когато купуват онлайн.

По-дългите периоди за връщането на стоки добавят ново усложнение в начина, по който търговците управляват бизнеса си по време на пандмията. Повечето все още не са сигурни кога магазините им ще отворят врати отново. Други се насочиха изцяло към онлайн продажби, но с малък брой служители, след като пуснаха в отпуск служителите от физическите обекти и работниците в складовете.

Предизвикателствата, като опитите да продадат отново върнатите стоки и просто да намерят достатъчно работници, които да помагат за обработката на връщанията в центровете за дистрибуция, могат да завършат с това, че най-засегнатите ще се окажат веригите за модни и домашни стоки. Обичайно 17% от дрехите се връщат към търговеца, което ги прави категорията стоки с най-много връщания като цяло, сочи анализ на 1010data.

Дори преди Covid-19 да се разпространи толкова, потребителите купуваха по-малко дрехи. Сега е по-малко вероятно да се сдобият с нова рокля, яке или обувки, докато офисите са затворени, партитата са отменени, а вакациите са на изчакване. Мнозина прекарват следобедите си у дома по пижама или друго удобно домашно облекло.

Към този факт трябва да добавим, че американската работна сила се е свила с 10% за три седмици заради вълната от отпуски и съкращения във връзка с коронавируса. Много търговци ще свият разходите си, поне в обозримо бъдеще.

Търговците на модни стоки са записали средно 13% спад на онлайн продажбите между 12 и 25 март в сравнение с продажбите от 1 февруари до 10 март, сочат данни на Adobe Analytics. С течение на времето обаче това може да се промени. Много бизнеси за дрехи и аксесоари, включително Nike и Everlane, залагат на големи намаления за новите си пролетни колекции онлайн в опит да ги разпродадат.

„Ако Covid-19 ускори нещо, то ще е насочването от физическа към онлайн търговия на дребно“, твърди главният изпълнителен директор на Happy Returns Дейвид Соуби. Happy Returns оперира стотици киоски за оставяне на стои в страната и си партнира с марки като производителя на обувки Rothy’s и модния търговец Revole. Компанията приема върнати стоки. Сега локациите ѝ са временно затворени заради вируса.

Удължаване на периода за връщания

Част от търговците вече са взели някои мерки, като са променили политиките си за връщане на стоки по време на кризата. Това дава на пазаруващите повече време да отидат до пощата или до магазин, когато той отново отвори врати. Някои бизнеси предупреждават, че може да е нужно повече време преди хората да получат парите си, предвид факта, че в складовете няма достатъчно служители.

Gap твърди, че за поръчките, направени между 1 януари и 31 март, е удължила периода за връщане до 1 юли.

Kohl’s вече има период от 180 дни за връщанията, но за хората, които имат нужда от допълнително време, този период може да бъде удължен с 30 дни от отварянето на магазините, твърди компанията. Също с 30 дни допълнително удължава периода за връщане и Victoria’s Secret.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още