IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Prada потвърди целите си след силно начало на 2022 г.

Печалбата преди лихвите и данъците е над тази от 2019 г., но войната в Украйна носи нова порция несигурност, предупреждават от групата

18:40 | 14.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Alessia Pierdomenico/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Италианската модна къща Prada потвърди средносрочните си цели за растеж след „силно начало“ на 2022 г. Въпреки това компанията предупреди, че войната в Украйна ще направи всякакви предположения за бъдещото представяне несигурни, съобщава Ройтерс.

По-рано този месец Prada обяви, че прекратява търговията на дребно в Русия след инвазията в Украйна. Мярката стана факт, след като Европейският съюз и САЩ наложиха поредица от строги санкции срещу руската икономика заради нападението.

Руският пазар отговаря за около 2% от продажбите на Prada за 2021 г., съобщава компанията в понеделник.

Печалбата преди лихвите и данъците (EBIT) за миналата година е скочила до 489 млн. евро от 20 млн. евро година по-рано. Това е значително над 307 млн. евро през 2019 г. – преди началото на пандемията, както и над очакванията на анализаторите за 429 млн. евро.

„Началото на 2022 г. за Prada Group бе силно. Нашата дългосрочна стратегия върви по план“, каза главният изпълнителен директор Патрицио Бертели. Той също така е уверен, че компанията ще изпълни средносрочните си прогнози, въпреки че „е трудно да се предвиди ефектът от украинския конфликт върху световната икономика“.

Базираната в Милано и листната в Хонконг група заяви, че ще предложи дивидент от 7 евроцента на акция, а изплащането ще е в съотношение 61%.

През януари модната къща обяви, че продажбите през миналата година са достигнали предпандемичните си нива от 3,36 млрд. евро.

През ноември групата публикува средносрочна цел за приходите от 4,5 млрд. евро и заяви, че цел е оперативна печалба от 20% от общите продажби в средносрочен план.

Миналата година оперативната печалба бе 14,5% от общите продажби, което е увеличение от 9,5% през 2019 г.

Prada беше в разгара на кампания за подсилване на продажбите, когато връхлетя коронавирусната криза, принуждавайки търговците на дребно да затварят магазини и да се лишат от доходоносния приток на туристи.

Но като други марки за луксозни стоки и Prada успя да се възстанови от пандемията благодарение на склонността на потребителите да се поглезят с продукти от високия клас.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още