IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Burberry са се свили през тримесечието около Коледа

Продажбите в Европа са намалели спрямо предишната година, когато поевтиняването на паунда подкрепи местния пазар

12:19 | 17.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британската луксозна марка Burberry отчете спад от 2% на приходите си от търговия на дребно за тримесечието, включващо Коледа, след като продажбите в Европа са намалели спрямо предишната година, когато поевтиняването на паунда подкрепи местния пазар, предава Ройтерс.

Главният изпълнителен директор Марко Гобети представи план през ноември, с който да издигне бранда още повече на пазара, но компанията заяви, че ще има слаб, ако изобщо има, растеж на приходите и оперативната печалба до финансовата 2021 г., докато бъде приложена програмата.

Акциите на Burberry, които поскъпнаха с 9% миналата година, поевтиняха с 4,7% сутринта след новината.

„След по-добри от очакванията продажби за тримесечието, включващо декември, от Richemont и Hugo Boss, представянето на търговията на дребно на Burberry за третото тримесечие може да се смята за леко разочароващо“, коментира анализаторът на RBC Europe Рогерио Фуджимори, който дава оценка „underperform” на акциите.

Burberry заяви, че приходите от търговията на дребно възлизат на 719 млн. паунда (991 млн. долара) през трите месеца до 31 декември спрямо 735 млн. паунда през същия период на 2016 г.

Компанията, известна със специфичното си черно-червено каре, заяви, че приходите от търговия на дребно са нараснали с 1% без еднократните ефекти, а сравнимите продажби от магазините са се увеличили с 2%, което е под очакванията на анализаторите.

Сравнимите продажби от магазините са се повишили с между 4% и 6% в Азиатско-тихоокеанския регион и континентален Китай, но с между 1% и 3% в Америка.

Те обаче са се свили с между 1% и 3% в Европа, ударени от по-стръмния спад във Великобритания, която се представи много силно през същия период на 2016 г.

Burberry обаче запази насоките си за оперативната печалба за цялата 2017-18 година и заяви, че е напът да реализира общи икономии за 60 млн. паунда през годината.

Постигаме добър напредък, изпълнявайки стратегическата си визия в организацията“, каза Гобети.

Burberry обяви през ноември, че Кристофър Бейли – дизайнерът, който превърна компанията в глобален бранд, ще напусне тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:52 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още