IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рециклирането - отговорът на модния бизнес към притесненията за ресурсите

H&M дава годишна награда за откриването на технология за рециклиране на дрехи

14:27 | 25.08.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Hennes & Mauritz (H&M), вторият най-голям търговец на дребно с модни стоки в света, стартира нова инициатива за насърчаване на рециклиране, в опит да намали своето влияние върху околната страна и да привлече вниманието към задаващия се недостиг на суровини, предава Ройтерс.

Ходът идва след критиките към компанията, че вредите, причинени от културата на изхвърляне, насърчавана от предлагането на евтини дрехи. Последното води до рязко увеличение на броя на дрехите, продавани годишно по цял свят.

Шведската компания H&M, която през следващата седмица ще пусне линия дънки от рециклиран памук, ще предложи годишна награда от 1 млн. евро за нови техники за рециклиране на дрехи, заяви главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон.

„Никоя компания, била тя за бърза мода или не, не може да продължи да действа, както в момента“, коментира Персон. „Най-големият потенциал на наградата се крие в откриването на нова технология, която означава, че ще можем да рециклираме влакната без качеството им да се променя“.

Търговците на дребно като H&M са загрижени за потенциалния бъдещ недостиг на памук, който е силно зависим от вода и пестициди.

Съществуващите методи за рециклиране на памук влошават качеството на влакната. Същевременно няма ефективен начин за рециклиране на дрехите от смесени материали, така че по-голяма част от тях в крайна сметка се озовават на сметищата.

Йохан Рокстром, професор по науките за околната среда в Университета в Стокхолм е член на журито за наградата на H&M. Той твърди, че модната индустрия трябва да намери нови бизнес модели, за да отговори на недостига на ресурси в световен мащаб.

„Това е голямо предизвикателство пред H&M, чиято запазена марка са евтините дрехи с добро качество... Фактът, че е евтино, означава, че има риск хората да купуват и изхвърлят, или просто да купуват прекалено много“, посочва още той.

Приходите на H&M се увеличиха повече от два пъти от 2006 г. Досега, достигайки 151 млрд. шведски крони (18,3 млрд. долара) през годината, която приключи през ноември. Това прави компанията вторият най-голям моден търговец на дребно след испанската Inditex.

Наградата е основана от фондация, създадена от H&M, която е финансирана от компанията и основните ѝ собственици – фамилията Персон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още