IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силният долар сви печалбата и на H&M

Според компанията влиянието на силната валута ще продължи и през първото тримесечие на тази година

14:44 | 28.01.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Hennes & Mauritz (H&M), вторият най-голям търговец на модни стоки в света, предупреди, че не вижда временно облекчаване от влиянието на долара през първото тримесечие. Засилената валута е увеличила разходите за поръчки и е довела до отчитане на печалба за четвъртото тримесечие под очакванията на анализаторите, съобщава Bloomberg.

Влиянието на по-скъпия долар ще остане силно и през първото тримесечие, като след това постепенно ще изчезне, заяви базираната в Стокхолм компания в четвъртък. Печалбата преди данъците се е понижила с 8,4% до 7,15 млрд. крони (839 млн. долара) през трите месеца до края на ноември, което е под очакванията на анализаторите за 7,27 млрд. крони.

Печалбата на H&M за тримесечието в България възлиза на 148 млн. крони (15,9 млн. евро). С това компанията отбелязва ръст от 19% спрямо същия период на предишната година. Към края на ноември компанията има 18 магазина в страната, отваряйки два нови през същото тримесечие.

„Насоките за първото тримесечие изглеждат особено слаби“, казва Джейми Мериман, анализатор в Sanford C. Bernstein. “Изглежда сякаш ще има още валутен натиск и спадове, а това ще направи общият марж на натиска по-силен“.

Веригата магазини продава над 80% от продуктите си в Азия, където цените на дрехите често са обвързани с долара, което кара брутният марж да се свие с 57,5% от 60,4%. Необичайно мекото време в страни като Германия, където H&M прави около една пета от продажбите си, също допринася за по-слабата печалба, особено през ноември.

Акциите поевтиняха с 2,7% до 288,20 крони рано сутринта в Стокхолм. Доларът е средно с 10% по-силен спрямо еврото през първите два месеца на текущото тримесечие и с 15% през четвъртото тримесечие на H&M.

Компанията планира да отвори 425 магазина общо тази година, с фокус върху Китай и САЩ, запазвайки целта си да повишава броя на магазините с 10-15% на година. H&M планира и да стартира електронна търговия на още девет пазара, например Япония и Гърция, в допълнение към 23-те, където вече има онлайн дейност.

H&M прогнозира ръст на продажбите за януари от 7% на база, която включва данък добавена стойност и изключва валутни промени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:28 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още