IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сътрудничеството на Nike и Instagram - Светият граал в модата?

Големите марки искат да продават в социалните мрежи, макар че тези платформи все още не са се доказали като добро място за търговия

09:29 | 29.07.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Възможностите за пазаруване в социалните мрежи стават все повече. Странно, но една компания, известна най-вече със своите маратонки за бягане, този път може да покаже на онези, които продават елегантни обувки с  висок ток, как точно се прави.

Nike обяви наскоро, че ще започне да продава част от продуктите си в Instagram, приложението на Facebook за споделяне на снимки. Подробностите за начина, по който двете компании планират да работят заедно, не са съвсем известени. Базираната в Орегон компания заяви, че нейните клиенти ще могат да пазаруват „безпроблемно“ в платформата, пише в свой анализ за Bloomberg Андреа Фелстед.

Търговците на дребно, луксозните марки и тези за продукти за красота отдавна се опитват да продават на младото поколение, пристрастено към социалните мрежи. Но досега никой не е успявал да се справи с тази задача подобаващо.

Редицата усилия на Facebook (не тези с Instagram), засега не са особено успешни. Проектът на Twitter за бутон „Купи“ остана на заден план. А както писа Bloomberg News, не е ясно колко са популярни функциите за пазаруване в Pinterest.

Instagram има най-голям шанс за продажби със своите 700 млн. потребители месечно. Както Gadfly отбеляза, социалната мрежа е харесвана от интересуващите се от мода заради красивите снимки, напомнящи на тези от списанията, които могат да бъдат обработвани, докато не започнат да изглеждат перфектно. Освен това платформата постоянно развива своите функции за продажби, откакто пусна бутона „Купи“ преди две години.

Миналия ноември Instagram започна да полага повече усилия, като позволи на марките да отбелязват продуктите си в своите снимки по начина, по който потребителите отбелязват приятелите си. Приложението тества функцията с 20 марки, включително J. Crew, Kate Spade и Warby Parker, като я пусна за много повече през март.

Но когато става дума за пазаруване, Instagram все още се сблъсква с някои предизвикателства.

На първо място, не е ясно дали пазаруването през публикации с тагове ще се хареса на потребителите, макар че Instagram обяви по-рано тази година, че ранните резултати са „окуражаващи“.

Второ, има деликатен баланс, който трябва да бъде постигнат между социалните мрежи и насърчаването на продажбите. Социалните мрежи са като приятел, с когото искате да прекарате време, но не бихте искали приятелят ви да промени отношението си и да започне да ви „пробутва“ нова чанта.

Въпреки че брандовете твърдят, че Instagram стои на преден план от гледна точка на търговията, тя се сблъсква с предизвикателства от конкурентни платформи. Yoox Net-A-Porter Group успешно използва WhatsApp на Facebook, за да продава на определени потребители. Засега изчезващите изображения в Snapchat не са достатъчно добре пригодени за пазаруване, но това може да се промени.

Ако Instagram не се справи, търговците, които искат да продават чрез социалните мрежи, просто ще намерят друг начин. Британският онлайн търговец на дребно Asos например експериментира с визуално търсене. Потребителите могат да използват скрийншот на публикация в Instagram, за да търсят подобни стоки в сайта.

И все пак има причини защо бизнесът и Instagram да искат да работят заедно. Големите къщи за луксозни стоки имат профили в приложението и разполагат с много последователи. Партньорства като това на Nike пък може да помогне за монетизиране на тези активи.

Потребителите пък се чувстват все по-комфортно с купуването на стоки с по-висока стойност онлайн. Докато са убедени в сигурността на похарчените големи суми през приложението, пазаруването в Instagram може да помогне за развиването на този пазар и в бъдеще, особено като се има предвид нейния афинитет към модата.

За марките има и друго предимство. Лука Солка, анализатор на Exane BNP Paribas, твърди, че продажбата чрез социалните мрежи е начин за заобикаляне на партньорите за продажби на едро, като универсалните магазини например, и поемането на контрола върху дистрибуцията. Инициативата на Nike подчертава тази идея, тъй като е насочена към продажбата на спортни стоки директно на потребителите.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още