Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Търсенето на ежедневно облекло подкрепя собственика на Uniqlo

Цената на акциите на Fast Retailing достигна рекорден връх днес

Търсенето на ежедневно облекло подкрепя собственика на Uniqlo

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Серията от практични и ежедневни облекла на Fast Retailing Co. продължи да привлича ценящите стойността купувачи, чиито предпочитания се променят в разгара на коронавирусната пандемия. Това помогна на компанията, която е собственик на Uniqlo, да достигне почти рекордна печалба за първото тримесечие, пише Bloomberg.

Оперативната печалба е скочила с 23% до 113,1 млрд. йени (1,1 млрд. долара) за трите месеца, завършили на 30 ноември, сочи изявление на компанията. Сумата е над средната прогноза на анализаторите за 101,5 млрд. йени и е малко под рекордните тримесечни резултати на Fast Retailing от 113,9 млрд. йени отпреди две години. Въпреки това приходите за тримесечието са се свили с 0,6% до 619,8 млрд. йени.

Японският пазар се представя добре въпреки несигурността от пандемията, която доведе до ново извънредно положение в по-голямата част от страната. Серията от ежедневни и удобни облекла на компанията привлича по-съзнателните клиенти, което донесе до по-високи приходи от продажби в обектите на Uniqlo, отворени в Япония от поне година, за всеки един месец от тримесечието.

Още по темата

„Сега потребителите се сещат първо за Uniqlo, когато се нуждаят от дрехи, а това подкрепи приходите ни“, коментира главният финансов директор Такеши Оказаки по време на брифинг днес. „Но с разпространението на коронавируса, което засяга движението на хората в градовете, предстоят още предизвикателства“.

Оказаки допълва, че по-добрият продуктов микс, маркетингът и линиите в съвместно сътрудничество в Япония, като тези с дизайнера Джил Сандърс, са помогнали на продажбите. Онлайн приходите от продажби в Япония са скочили с 48% през тримесечието, като се равняват на 15% от общите приходи в страната.

Въпреки че годишната прогноза на Fast Retailing остава без промяна и компанията заяви, че скорошните случаи на Covid-19 остават притеснителни, тя очаква, че инерцията, която е набрала, ще се запази през първата половина на годината, благодарение на силните резултати на Uniqlo в Китай.

Бизнесът на компанията отразява етапите на пандемията в много страни. Места, където пандемията е под контрол, като континенталната част на Китай, Тайван и Виетнам, отчетоха по-високи резултати от очакваното, докато магазините в Северна Америка и Европа са силно засегнати.

Книжата на Fast Retailing завършиха търговията с рекорден връх днес, преди излизането на финансовия отчет, като повишиха стойността си с 1,7% в Токио.

Инвеститорите са по-добре настроени към акциите на Fast Retailing в сравнение с тези на други компании, които имат по-голямо присъствие на запад, като H&M и Inditex, която е собственик на Zara. Цената на акциите на японския гигант нарасна с 48% през последните 12 месеца, а пазарната капитализация на компанията се изкачи почти до нивото на Inditex.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Стари вестници, гуми и опаковки влизат в производството на модни аксесоари