Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стратегии

Томчо Томов: На служителите често им липсва умението за работа в екип

Още в средното образование учениците трябва да получават базови икономически и финансови познания, смята специалистът

Томчо Томов: На служителите често им липсва умението за работа в екип

Томчо Томов. Снимка: Личен архив

От март 2011 г. Томчо Томов е ръководител на Националния център за оценка на компетенциите (НЦОК), създаден по проекта „Разработване и внедряване на информационна система за оценка на компетенциите на работната сила по браншове и региони". 

Томчо Томов е председател на Асоциацията за развитие на човешкия потенциал в индустрията, която е член на Българската стопанска камара. Той е доктор по психология и е специализирал организационно поведение и комуникации в Израел, Дания и Франция. Работил е като мениджър „Човешки ресурси" в „Кремиковци" АД, „ТепроМетал" ЕАД. Томчо Томов е преподавател в Техническия университет в София. През 1988 г. основава за първи път в България специалността Управление на човешките ресурси.

Г-н Томов, Вашата организация обучава ли новите си кадри на нови умения и колко време изисква този процес?

Стратегията за подбор на нови кадри в БСК изисква за работа в организацията да се привличат опитни и добре подготвени кадри с висока професионална  експертиза в съответната област. Независимо от това БСК системно организира обучения за служителите си в случаите, когато практиката го изисква: при постъпване на работа, промени в нормативната уредба, промени в технологията на работа в т.ч. ИКТ, развиване на нови знания и умения.

Времето за присъствено обучение отнема около 20% от редовното работно време.

Как оценявате подготовката на новопостъпващите кадри в организацията ви?

Наблюдават се дефицити в областта на умения за работа в екип, комуникативни умения,  езикови умения, управление на проекти, основни бизнес умения и мениджърски компетенции, дигитални умения.

Нуждаят ли се от допълнително обучение новопостъпващите кадри – малко, много или изцяло?

Малко, но системно.

Подкрепяте ли допълнителната квалификация на персонала си или разчитате сами да си го осигуряват?

Подкрепяме и инвестираме в допълнителна квалификация на служителите си. Същевременно обаче не подценяваме и насърчаваме мотивацията им да развиват проактивно професионалната си компетентност.

Как виждате развитието на електронното образование в светлината на навлизането на новите технологии във всички сфери на икономическия живот?

Като изключително важна. Особено в контекста на „Учене през целия живот”.

Каква онлайн образователна платформа използва вашата организация или вие лично /или сте ползвали/?

В продължение на повече от 5 години БСК развива и поддържа Информационната система за оценка на компетенциите - MyCompetence, в която е внедрена платформа за електронни обучения и различни инструменти за оценка на компетенциите. Освен това разполагаме с електронна платформа за управление на проекти, която освен оперативна роля, изпълнява функциите на вътрешно организационна система за управление на знанието.

Трябва ли да се заложат задължителни часове в средното образование и още курсове по икономика във ВУЗ?

Повишаването на компетенциите в областта на икономиката и финансовата култура е от ключово значение. Важно е още в средното образование учениците да получават базови икономически и финансови познания, които ще им бъдат полезни в тяхното последващо образование, професионално и житейско развитие.

Кое е по-важно за вашата организация при избор на персонал - IT или икономически познания?

Не бихме поставили така въпроса. И двата типа познания са важни. Необходимо е да се притежават, както добра икономическа култура, така и умения да се работи със специализиран софтуер, да се ползват мрежи и системи за идентифициране и селектиране на нужната информация.

Има ли нужда от финансовото образование в България? Защо?

Образованието във финансовата сфера е необходимо не само в България. От една страна, повишаването на компетенциите във финансовата сфера ни помага по-ефективно и информирано да комуникираме с различни институции, и да отстояваме гражданските си права. От друга страна, финансовото образование е насочено и към разрешаване на глобални социално-икономически проблеми, като младежката безработица в ЕС. В Европа вече стартират проекти, като eFinLit, свързани с повишаване на финансовите компетенции чрез онлайн обучение.

Тези и други теми ще се дискутират в рамките на конференцията „Образование и бизнес – Финансовото образование за устойчива икономика”, която се организира за втора поредна година като част от мащабното сътрудничество между световния медиeн гигант Bloomberg TV и националната телевизия България он ер. Дискусиите тази година ще бъдат модерирани от Нейра Чехич, журналист в студиото на Bloomberg TV в Лондон.

Запазете своето място сега и станете част от реалния дискусионен форум за образованието в България!

Повече информация може на намерите на сайта на събитието.

По статията работиха: автор Екип на Investor.bg , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
3
 
2
преди 4 години
Няма профилна снимка
"Важно е още в средното образование учениците да получават базови икономически и финансови познания, които ще им бъдат полезни в тяхното последващо образование, професионално и житейско развитие."
Леле, банкерите ще умрат от глад тогава. Кой ще им тегли кредити на завишени лихви, като няма "овце"? Ами управниците ни? Леле, съвсем ще изглеждат смешни с техните познания по икономика. Съответно няма кой да позволи да стане това , иначе прекрасна идея.!!!
0
 
21
 
1
преди 4 години
Няма профилна снимка
Тончооооо Тончооооо то служители вече няма бе брате,докато се наумувате кво им липсва и те ще се изнесът всички.Работа от 8 годишни викам да почват,и 80 години стаж.Кво ше кажеш.Така ще придобият невероятни умения......

Още от Стратегии
Академията на PwC стартира Face-to-Face курсове за квалификацията ACCA