Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Style

Facebook влиза в съюз с производителя на Ray-Ban

Социалната мрежа и Luxottica ще работят над очила с виртуална реалност, които трябва да заменят телефоните

Facebook влиза в съюз с производителя на Ray-Ban

Снимка: Peter Boer/Bloomberg

Най-голямата в света социална мрежа Facebook обяви в сряда партньорство с Luxottica, производителя на Ray Ban, за да започне да подготвя първите си интелигентни очила.

Социалната мрежа работи върху очила с добавена реалност от няколко години. Заради техническите затруднения, които компанията изпита, тя бе принудена да потърси подкрепа, предава CNBC.

Проектът носи вътрешнофирменото кодово име Orion, a целта е очилата да заменят смартфоните, твърдят източници. Те ще позволят на потребителите да приемат обаждания, да виждат информация на малък дисплей и да предават на живо своята гледна точка на своите приятели и последователи в социалните медии.

Още по темата


Освен това Facebook разработва гласов асистент с изкуствен интелект, който би служил като “потребителски вход” за очилата, съобщи CNBC по-рано. В допълнение компанията експериментира с устройство за пръста, което ще позволи на потребителите да въвеждат информация чрез сензори за движение. Това устройство носи кодово име Agios.

Компанията има стотици служители в офисите си в Редмънд, които работят по технологии за очила с добавена реалност, но досега Facebook среща редица трудности - например опитвайки се да намали размера на устройството във форма, която потребителите ще намерят за привлекателна, казва пред CNBC човек, който е работил върху устройството.


Предвид дългото време за изпълнение няма гаранция, че очилата ще бъдат завършени навреме или някога ще бъдат представени. Но запознат с проекта източник твърди, че главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг лично проявява засилен интерес към очилата и е помолил директора на хардуерното подразделение Андрю Босуърт да ги определи като приоритет.
Още по темата


Facebook и Luxottica отказват коментар по темата.

Facebook показва апетита си към бизнеса с виртуална и добавена реалност, откакто през 2014 г. придоби пионера в областта на виртуалната реалност Oculus VR за 2 млрд. долара. През май миналата година Facebook представи своите гейминг очила с добавена реалност Oculus Rift S, предлагани за 399 долара. През годините компанията представи различни версии на очилата на Oculus VR.

Facebook не е единствената компания, която вярва, че интелигентните очила, които наслагват компютърно генерирани изображения върху реалния свят, ще бъдат следващото “голямо нещо” в изчисленията. Microsoft вече произвежда очилата HoloLens 2, Snap - компанията майка на Snapchat, продава очилата си Spectacles, а стартъпът от Флорида Magic Leap продава своите очила Magic Leap One AR, въпреки че нито едно от тези устройства не се превърна в хит. Според медийни публикации Apple също работи по подобен продукт, който може да се появи на пазара още през следващата година.

Luxottica е компанията майка на Ray-Ban, Oakley и други марки слънчеви очила. Преди това компанията също експериментира с тази технология, като си партнира през 2014 г. с Google, за да проектира, разработи и разпространи устройството Google Glass.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Style
Adidas планира продажба на марката Reebok