Цената на европейския сорт петрол Брент се повишава до най-високото си ниво от седем години, докато директният пазар в Азия показва още признаци на засилване, пише Bloomberg. Тези движения допълнително подкрепят перспективите за по-високи цени на фючърсите.
Цената на Брента се покачи в първите седмици на 2022 г., отразявайки бичите настроения на директните пазари. Международният бенчмарк достига най-високото си ниво от 2014 г., като се продава за 87,98 долара за барел, или с 1,73% по-скъпо. Ръстът на годишна база е в размер на 12%. От инвестиционната банка Goldman Sachs Group Inc. обновиха ценовите си прогнози за тази и следващата година до 100 долара за барел през третото тримесечие.
Фючърсите върху американския суров петрол West Texas Intermediate (WTI) поскъпват с 2,11% до 85,6 долара за барел.
Покачването на цената на руския петрол също е сигнал за устойчивите пазарни бичи настроения. Във вторник суровият петрол Сокол поскъпва с 2,09%, докато сортът ESPO достига най-високите си ценови равнища от ноември до 86,38 долара за барел, според трейдъри.
Директните пазари по света отбелязват ръстове, докато трейдърите загърбват ефекта от омикрон варианта на коронавируса и се борят с проблемите в доставките в Либия и Казахстан. Дори след като целта на Китай за постигане на нула случаи на новозаразени с коронавирус помрачи перспективите за търсенето в най-големия вносител на „черно злато“, печалбата от превръщането на петрола в дизел – основното гориво за износ в Азия – достигна най-високото си ниво от ноември 2019 г.
„Свидетели сме на тласък от затегнатия пазар и директният пазар отбелязва още ръстове поради сегашните силни маржове на рафинериите“, каза старши анализаторът на пазара на суров петрол в FGE Грейсън Лим. Според него някои рафинерии, които са експортно ориентирани, биха могли да се възползват от тази възможност, за да увеличат количеството суров петрол, което обработват.
Докато пазарът се затяга, то световните запаси на „черно злато“ намаляват до най-ниското си ниво отпреди пандемията, като водещи по спадове са САЩ и Китай, сочат данните на фирмата за анализи Kayrros. Китайските запаси са достигнали 923 млн. барела към 9 януари, което е най-ниското ниво от февруари 2020 г.
Възможни са обаче още покупки на суровината. Докато China International United Petroleum и Chemical Co., познати като Unipec, отрано прибраха милиони барели, то друга голяма китайска рафинерия Rongsheng Petrochemical Co. и тайландската PTT Pcl все още търсят товарни кораби. Това би могло още да допринесе за бичите настроения, смятат трейдъри.
*Към 09:43 ч. българско време


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста