Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Суровини

Трябва ли големите замърсители да получават екофинансиране?

За околната среда е по-важно голям замърсител да цапа по-малко, отколкото зелена компания да стане по-зелена, смятат в Nordea Bank

Трябва ли големите замърсители да получават екофинансиране?

Снимка: Bloomberg LP

Ще могат ли големите замърсители да се възползват от финансиране за устойчиво развитие, предлагано от инвестиционните банки? Това е голeмият въпрос в дебатите в Европа, пише Bloomberg.

Под натиска на екологичните организации инвестиционните банкери започват да се отказват от подкрепата на мощности, използващи изкопаеми енергийни източници.

Nordea Bank обаче не е от тях. Институцията не смята да отказва достъп на замърсителите до своите финансови услуги за устойчиво развитие и екология. В банката не мислят, че ще има голям ефект върху околната среда, ако накараш "компания, която е малко зелена, да стане супер зелена".

Още по темата

За Nordea Bank решението ще дойде, когато "замърсителят стане по-малко замърсяващ и дори малко зелен", пише още Bloomberg.

Заемите, свързани с устойчивото развитие - кредити и облигации, отчитат своя пик през 2019 година. Очакванията на агенцията са, че през 2020 година продажбите на различни дългови инструменти, свързани с екология и устойчиво развитие, ще достигнат 732 млрд. долара, или ръст от 29%.

През 2020 година ще има ново повишение - до 900 млрд. долара.

Отпускането на подобни заеми обикновено е свързано с условия, които предвиждат по-ниска цена на капитала, ако целите бъдат изпълнени и поскъпване при разминаване с заложеното. Тези условия обаче често са доста субективни.

Определението на "амбициозни цели", на базата на които да се отпускат заеми за устойчиво развитие, варира много от вида компания - целите пред BMW ще бъдат съвсем различни от тези за Tesla. Но ако се задълбочим в детайлите, нещата могат да бъдат и доста различни, разказват от Nordea Bank.

Например за колите на Tesla се използват кобалт и други суровини, които са трудни за добив и често се транспортират от другия край на света. Така, купувайки си зелен автомобил на Tesla, всъщност се оказва, че купувате продукт, обиколил няколко пъти земното кълбо, за да дойде на пазара. 

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Суровини
Добивът на петрол в европейските страни от ОИСР расте през 2020 г.