Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Свят

Българското розово масло с потенциал да се задържи трайно на пазара в Китай

Необходими са инвестиции от производителите и държавата, за да може българските стоки да се позиционират на пазарите в Азия, посочи Десислава Дончева на БККИР

Българското розово масло с потенциал да се задържи трайно на пазара в Китай

Снимка: Pixabay

Трудно могат да бъдат позиционирани българските стоки на китайския пазар. България е малка държава и е нужна солидна инвестиция от страна на производителя, за да си позволи по-дълготрайно присъствие на държавно субсидирания вътрешен пазар на Китай. Продуктът, който има потенциал и капацитет да се задържи на азиатския пазар, е българското розово масло. Това прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Десислава Дончева, председател на Българо-китайската камара за индустриално развитие.

Още по темата

"След пандемията китайският пазар обърна фокуса си към вътрешното потребление, по този начин беше спасена икономиката на Китай. Това вътрешно търсене и свръхпроизводство, причинено от мащабните държавни субсидии, са основните пречки за навлизането на български и европейски стоки на китайския пазар. Но една специфична стока има потенциала да го направи и това е българското розово масло", обясни тя.

Десислава Дончева коментира, че дори и Споразумението за географски наименования да дава спецификация на продукта и да премахва наличието на не толкова качествени заместители, все пак са необходими инвестиции както от страна на производителите, така и от страна на държавата, за да може този сектор да утвърди своето присъствие на пазарите в Азия.

"Също толкова трудно е за другите български продукти да се позиционират на китайски пазар. Сключват се търговски взаимоотношения, но те са единични и еднократни със срок от една до две години. Затова Българо-китайската камара за индустриално развитие предприе изграждането на български инкубатор за продукти и услуги в Гуанджоу, чиято цел ще бъде разширено проучване на търсене чрез мостри и продукти. Така ще разберем до някаква степен какво всъщност търси китайският потребител", посочи председателят на Българо-китайската камара за индустриално развитие.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването на "Бизнес старт" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 3 дни
Няма профилна снимка
като се качи още малко МРЗ и само лудите ще ходят да берат розов цветове в 4 сутринта и за 50 стинки на кило.
Имигрантите също не са дошли за да стават толкоз рано.....дрън - дрън са това розите. лавандулата бодеш и жънеш 4-5 пъти , а розата ти трябват РОБИ! Няма ги вече - роби сме ама за 2000-3000-4000 най-много в Европата и щатско

Още от Свят
Кадър на деня за 19 септември