Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Свят

Китайският сектор за споделени велосипеди се фокусира върху печеленето на пари

Преструктурирането на индустрията дава началото на ожесточена битка за оцеляване между компаниите, развиващи бизнес за споделени велосипеди

Китайският сектор за споделени велосипеди се фокусира върху печеленето на пари

Снимка: Ройтерс

Улиците на Пекин са обхваната от цветна стихия, след като неотдавнашната консолидация в бизнеса за споделени велосипеди премахна редица местни играчи. Анализаторите смятат, че компаниите все още търсят начини за монетизиране на своя бизнес, пише Nikkei Asia Review.

Основните цветове по улиците – бяло, жълто и синьо, отразяват резултата от преструктурирането на индустрията. Белите велосипеди са стопанисвани от Hellobike, която е подкрепена от технологичния гигант Alibaba Group Holding; жълтите колелета са притежание на Ofo и Mobike, които трябваше да сменят цвета от оранжево, след като Meituan Dianping придоби вторите срещу 2,7 млрд. долара в началото на 2018 г.; а белите велосипеди принадлежат на Bluegogo, която беше закупена от Didi Chuxing. 

Още по темата

Изгледът на днешния пазар за споделени велосипеди е коренно различен от преди три години, когато индустрията беше препълнена с нови имена и капитал.

След налагането на регулаторна рамка на този бизнес, инвестициите рязко се стопиха и по-малките играчи бяха „изядени“ от големите имена.

Потребителите вече не могат да оставят велосипедите където си пожелаят, а компаниите са принудени да осигурят по-добро управление.

През септември 2017 г. Пекин забрани добавянето на нови велосипеди в града - ход, който беше последван и от други големи градове. През 2018 г. китайската столица постави таван на броя на колелетата до 1,9 млн. броя, посочвайки, че може допълнително да свие техния брой.

Тази цифра е с 20% по-ниска от броя на велосипедите, използвани от бизнеса през 2017 г.

Данните посочват, че споделените велосипеди са били използвани 1,42 млн. пъти дневно в Пекин и околността през първата половина на 2018 г., което значи, че всяко е било карано по 0,7 пъти средно на ден. За Mobike и Hellobike тези стойности са съответно 1,7 и 1,6 пъти дневно.

През април двете компании обявиха, че удвояват таксата за Пекин до 1 юан (14 цента) за 15 минути. През юли Mobike също повиши своята основна такса за редица региони и градове.

Потребителите вероятно биха били съгласни с по-скъпата услуга, естествено, ако от това биха извлекли някакви ползи.

Битката между компаниите за споделени велосипеди е само началото на войната за оцеляване. Смяната на световете бележи едва старта на тази борба.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Свят
Кадър на деня за 19 септември