IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мобилните телефони предлагат финансов достъп на 607 млн. потребители

Мобилните плащания могат да намалят броя на хората без достъп до банкови услуги по света с повече от една трета, показва доклад на Mastercard

18:37 | 02.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Общо 607 милиона хора по света имат мобилен телефон, но все още нямат банкова сметка. Мобилната технология може да им осигури незабавен достъп до финансови услуги, показва доклад от Mastercard, представен на Срещата на върха за финансово включване в Осло, в който се посочва ролята на мобилните технологии за подобряване на финансовото интегриране.

Според изследването, във всичките 15 страни, които представляват над 60% от глобалното население без достъп до банкови услуги освен Индия, хората с мобилен телефон, са повече от тези с банкова сметка, като в някои страни цифрите са внушителни – до 204 милиона в Китай.

Данните от доклада на Mastercard „Разкриване на мрежата“ могат да подпомогнат скандинавските страни в желанието им да допринесат за намаляване на бедността и да стимулират растежа чрез финансово приобщаване, подпомогнато от последните постижения на финансовите технологии, съобщиха от българския офис на Mastercard.

Ан Кернс, заместник-председател и президент за международния пазар на Mastercard, смята, че само предоставяне на достъп до финансови услуги не би било достатъчно. “За да се постигне реален резултат, хората трябва да станат активни потребители на финансовите продукти. В световен мащаб 20% от хората с банкова сметка или сметка за мобилно плащане не са ги използвали повече от година, а много от хората ги използват само от време на време”, посочи тя, като се позова на данни от анкета сред потребители, направена през февруари и март.

От Mastercard напомнят, че при липса на банкови услуги или по-рядко използване хората се обръщат към неофициални представители на подобни услуги, като квартални спестовни клубове, местни лихвари и нелицензирани услуги за преводи. Повечето хора с ниски доходи са чести потребители на тези финансови услуги и са доволни от лесната организация на финансовия си живот, но те нямат правна защита, изправени са пред значителни рискове и често плащат повече за по-нискокачествен продукт.

В Mastercard твърдят, че все още съществува голяма разлика в половото разпределение на хората, използващи финансови услуги, която би могла да се изостри, ако мобилните и цифровите технологии се превърнат в преобладаващ канал за предоставяне на финансови услуги.

В развиващите се страни, например, съществува разлика от около 8% между половете, които разполагат със сметки (67% от мъжете имат сметка в сравнение с 59% от жените). Тази разлика е двуцифрена в много страни, сред които Мароко и Перу, и достига 30% в райони, като Пакистан и Бангладеш. Там има много по-малка вероятност за жените да са правили или получавали дигитално плащане, те по-скоро биха използвали неофициални финансови продукти, които със сигурност са по-малко надеждни при спешна нужда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:27 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още