IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

PwC: Предприемачите са скептични към икономическия растеж за тази година

Представителите на бизнеса в България разчитат на оперативната ефективност за ръст в приходите на компаниите си, показва проучване

20:30 | 15.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Спад в оптимистичните очаквания на представителите на бизнеса за световния икономически растеж в глобален мащаб показва 22-то ежегодно глобално проучване на PwC. Навсякъде по света бизнес лидерите споделят по-трезви нагласи за бъдещето: 42% от участниците в проучването очакват темпът на световния икономически растеж да нарасне (спрямо 57% от миналата година).

“С повишено внимание към икономическата среда в бъдеще” е основното послание от четвъртото поред проучване на PwC сред представителите на бизнеса в България, съобщиха от PwC България.

За първи път откакто се провежда проучването в България, посочилите, че икономическият растеж през тази година ще се увеличи, са по-малко в процентно отношение от тези в глобален мащаб и от тези в ЦИЕ – едва 36% са оптимистите в България спрямо 71% през миналата година, посочват от компанията, която предоставя отраслово-фокусирани одиторски, данъчни и консултантски услуги.

„След рекордния скок на оптимизъм, който се наблюдаваше миналата година в световен мащаб, сега сме свидетели на отрезвяване и по-предпазливи изказвания за продължителен икономически растеж“, коментира Албена Маркова, съдружник Консултантски услуги в PwC България.

Същевременно, българските бизнес лидери са значително по-уверени във възможностите организациите им да реализират ръст в приходите през тази година спрямо своите колеги по света и в ЦИЕ. 60% от участниците в нашата страна са изключително уверени в увеличаването на приходите на компанията си през 2019 г. спрямо 35% в света и 37% в ЦИЕ.

Когато става въпрос за това, как ще се осъществи прогнозираният ръст в приходите, погледите навсякъде се обръщат навътре към организацията: 82% от участвалите в проучването в нашата страна посочват като най-важни мерките за оперативна ефективност (сравнени със 75% в ЦИЕ).

Аналогично, когато става въпрос за географска експанзия, бизнес лидерите фокусират вниманието си към близки до тях страни. Участниците от България разпознават Румъния като втора по значимост страна за растежа на бизнеса им след Германия, която е неоспорим лидер за поредна година.

Тази година във всички региони бизнес лидерите показват много по-фокусирано внимание върху заплахите, които са от непосредствено значение за оперативния бизнес. Има отлив от вниманието, което се обръща на тероризма и промените в климата. Дава се по-голяма тежест на заплахи, които имат непосредствено влияние върху организациите: свръхрегулираността на бизнес средата продължава да е заплаха номер едно (35% от глобалните бизнес лидери я възприемат като риск), последвана от несигурността от правителствените политики, наличието на ключови умения в служителите, търговските конфликти и кибер заплахите.

За разлика от глобалните бизнес лидери, които виждат липсата на ключови умения като основна пречка за възможността на организацията да създава иновации, то според българските бизнес лидери (64%) липсата на ключови умения в служителите влияе най-много на качеството на продуктите/услугите им и на преживяването на клиентите.

Фокус за българските бизнес лидери (58%) е също използването на технологиите в организациите като източник на растеж. Все повече бизнес лидери възприемат изкуствения интелект като ключов за растежа на бизнеса и смятат, че влиянието, което той ще окаже върху начина на работа, ще е по-голямо от това на интернет революцията. 37% от интервюираните в България възнамеряват да започнат да използват изкуствен интелект в бизнеса си в рамките на следващите три години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още