Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

А1 България отчете ръст на приходите и печалбата, но със забавен темп

Общите приходи достигат 144,9 млн. евро с ръст от 13,3%, печалбата нараства с 9,1% до 56,9 млн. евро

А1 България отчете ръст на приходите и печалбата, но със забавен темп

Снимка: А1 България

А1 България продължава и през третото тримесечие позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година, но приходите и печалбата забавят темпа на растеж.

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,9% до 113,9 млн. евро спрямо същия период на 2020 г., а общите приходи нарастват с 13,3% и достигат 144,9 млн. евро. Но тримесечие по-рано този ръст бе с 19,5%.

Още по темата

В същото време печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 56,9 млн. евро, регистрирайки ръст от 9,1% на годишна база. Година по-рано обаче темпът на нарастване бе 15,2%.

Според компанията повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства. ICT бизнес услугите на компанията също отчитат добри резултати основно благодарение на IT решенията и услугите за киберсигурност.

През последното тримесечие А1 България стана официален партньор на IBM в България и разшири своето партньорство с Acronis, като вече е златен партньор на компанията. Телекомът е започнал работа по над 495 ICT проекта, които са в различна фаза на реализация. 

Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 15,5% до 37,9 млн. евро. За сравнение: три месеца по-рано увеличението бе по-скромно – с 10,9%. Основните фактори за добрите резултати са ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на фиксиран интернет с високи скорости. През този период компанията е разширила обхвата на своята фиксирана мрежа с над 11 500 домакинства.

През третото тримесечие А1 България има стабилно представяне в мобилния сегмент благодарение на истинската мрежа от пето поколение 5G ULTRA. Телекомът продължи с инвестициите в новата технология и за момента разполага с единствената мрежа, която работи с оборудване на европейски доставчици и използва честотна лента с широчина от 100 MHz до 3600 MHz. Тя е по-голяма от съвкупната честотна лента на всички предходни поколения мобилни мрежи, взети заедно, в една посока на предаване. По този начин 5G ULTRA предлага гигабитови скорости на сваляне за разлика от 5G DSS решенията, при които ресурсът между 4G и 5G е споделен и не се наблюдават чувствителни разлики в характеристиките на мрежата при двете технологии.

С развитието на 5G ULTRA компанията продължи налагането на премиум 5G мобилни планове и първа пусна услуга за домашен интернет по 5G мрежа Net Box. Интересът към домашен интернет през мобилна мрежа доведе до ръст от над 130% на продажбите през третата четвърт на годината. Сред другите фактори за успешното тримесечие са постепенното възстановяване на роуминга и по-високото предлагане на предплатени услуги през летния сезон. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 10,2% до 76,0 млн. евро.

Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2021-а спрямо същия период на миналата година А1 регистрира 18,3% ръст на приходите от търговията с устройства, които достигат 29,6 млн. евро.

През първите девет месеца на 2021 г. общите приходи нарастват с 12,0% до 422,1 млн. евро спрямо същия период на 2020 г. Приходите от услуги се увеличават с 9,4% до 327,8 млн. евро, като това се дължи както на ръста на фиксираните (11,9%) и мобилните услуги (8,2%), така и на продажбата на устройства (22,5%). А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 14,9% до 167,9 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.

Цялата компания майка A1 Telekom Austria Group също приключва оптимистично третото тримесечие. Солидните тенденции от предходните тримесечия продължават,  придружени от засиленото търсене на мобилни WLAN рутери и продукти с висока честотна лента, както и на решения за свързаност.

Облекчените ограничения за пътуване през летните месеци означаваха, че повече хора са пътували в страните, в които оперира A1 Telekom Austria Group. Това доведе до по-нататъшно възстановяване на приходите от роуминг в сравнение с предходната година. Освен това по-нататъшното стабилизиране на валутата в Беларус в сравнение с предходните тримесечия допринесе за положителното развитие на бизнеса там.

Солидното развитие на продажбите увеличи обаче и разходите, което се дължи на по-високите разходи, свързани с продуктите през отчетния период, и отчасти на по-ниската сравнителна база през третото тримесечие на 2020 г. в хода на икономиите, свързани с пандемията.

Приходите на групата са се увеличили с 5,5%, водени почти изцяло от увеличението на приходите от услуги на всички пазари, както в безжичния, така и във фиксирания бизнес. Нетната печалба се е увеличила с 26,9% през третото тримесечие на 2021 г. поради силното оперативно развитие. Свободният паричен поток се понижава леко през разглежданото тримесечие от 172,5 млн. евро на 167,6 млн. евро, тъй като оперативната печалба през разглежданото тримесечие и по-ниското изискване за оборотен капитал не можаха напълно да компенсират силните увеличения на инвестициите. Концернът увеличи прогнозата си  за 2021 г. и сега очаква ръст на приходите от 3–4%, докато капиталовите разходи без тези за придобиване на честоти и компании остава непроменен на ниво от 800 млн. евро.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Ericsson: 5G абонаментите в света ще достигнат 660 млн. до края на 2021 г.