Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

А1 България записва добро начало на 2021 г.

Компанията отчете 3,6% ръст на общите си приходи и 21,2% на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация

А1 България записва добро начало на 2021 г.

Снимка: А1 България

A1 България отчете силно начало на годината, записвайки 3,6% ръст на общите си приходи за първото тримесечие спрямо година по-рано, съобщават от телекомуникационната компания. Тя отдава успеха на приходите от мобилни и фиксирани услуги, както и на технологичните бизнес решения.

Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 55,6 млн. евро, като отбелязва ръст от 21,2%.

Приходите на телекома във всички основни бизнес сегменти са нараснали. Спад е регистриран единствено на приходите от оборудване, които са се свили с 10,6 на сто на годишна база до 1,2 млн. евро.

Още по темата

От основните сегменти най-силен е ръстът на приходите от фиксирани услуги – с 9,4 на сто от 32,1 млн. евро през първото тримесечие на миналата година до 35,1 млн. евро през същото тримесечие на 2021 г. Средният приход от фиксирана линия е скочил с 8,5% до 6,3 евро.

Същевременно средният приход от потребител еэнараснал с 6,1% до 14,5 евро благодарение на по-голямото търсене на широколентов интернет, на ексклузивното спортно съдържание с каналите Max Sport и на интерактивната телевизия Xplore TV.

Постиженията се дължат и на развитието на дигиталните и бизнес услугите на компанията, посочват от А1, визирайки проекти в сферата на интернет на нещата и развитието на нейните предложения на софтуер като услуга. В последната категория попадат решенията за киберсигурност като A1 Web Application Firewall.

Ръстът на приходите от услуги е 7,3% до 105,9 млн. евро, разкрива още финансовият отчет.

С 6,2% на годишна база пък са скочили приходите от мобилни услуги, които са достигнали 70,7 млн. евро през първото тримесечие на тази година. Броят на клиентите на мобилни услуги обаче се е свил с 2,3% през първото тримесечие.

Таблица: А1 България

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Новата стратегия на Nokia започна да се отплаща