Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Министерство на икономиката спира увеличението на цените на мобилните услуги

Ако операторите повишат по този начин цените, ще бъдат приложени всички механизми и законови похвати да не се допусне това, каза Нинова

Министерство на икономиката спира увеличението на цените на мобилните услуги

Снимка: БГНЕС

Днес издаваме заповед, с която ще се забрани повишаването на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори. Това каза вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова на брифинг във ведомството след среща с представители на неправителствени и граждански организации в областта на потребителската защита. На срещата присъства и председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

"Комисията за защита на потребителите към Министерството на икономиката и индустрията днес се произнесе, че това намерение е нелоялна търговска практика", заяви Нинова по повод анонсираното повишаване от два оператора в страната на цените на телекомуникационни услуги по действащи договори с потребители.

Тя уточни, че практиката е нелоялна, тъй като мобилните оператори възнамеряват да увеличат цените два пъти, правейки го за 2020 и 2021 г. накуп. Мобилните оператори искат да повишат цените през януари или февруари, когато излезе индексът на Националния статистически институт.

"За нас това е нелоялна търговска практика и от днес още има акт на органа, с който я забранява", заяви Нинова, цитирана от БТА.

Тя предупреди операторите, че ако увеличат по този начин цените, ще бъдат приложени всички механизми и законови похвати, с които да не се допусне това. А те са няколко. най-малкото е налагане на глоба в размер от 1000 до 30 000 лева. Ако пък заповедта бъде обжалвана, ще се поиска от съда да приложи предварително изпълнение - т.е. да не се увеличават цените.

Още по темата

Председателят на КЗП Димитър Маргаритов добави, че в последните два дни има много засилен интерес от страна на потребителите за обявеното намерение за увеличаване на телекомуникационните услуги. По думите му ако се използва законова възможност да бъде събрана ставката за инфлацията за две години едновременно, според КЗП ще се стигне до злоупотреба с възможността, която законът дава и е предвидена в клаузите на договорите. Още повече, когато КЗП е започнала проверка във връзка с извършеното намерение, са били изискани становища на тези оператори и те са анализирани на днешното заседание на Комисията.

Според Маргаритов диалог може да има, стига да се дава сметка за това, което е по закон и това, което се съдържа в договорите, които самите мобилни оператори предлагат на потребителите.

Нинова допълни, че ще постави акцент в работата на Министерството на икономиката и индустрията върху потребителската тема. Потребителите са потърпевшите от всяка криза в България - енергийна, икономическа, вдигане на цените, неравноправни клаузи в договорите, нелоялна конкуренция. В същото време потребителите не могат да се защитят сами, това са твърде много усилия, пари за адвокати, такси по съдебни дела. По думите на Нинова те са беззащитни срещу “големите“, които са колекторските фирми, монополите, ЕРП-та, топлофикации, мобилни оператори. „Искам да ги уверя, че от днес ще положим всички усилия те да почувстват, че държавата стои зад тях, че защитава техните права с всички правомощия, които имаме като институции“, поясни тя.

Нинова заяви още, че с неправителствените организации са обсъдили идеята за създаване на общи екипи. „Те чрез свои представители, чрез своята експертиза, ние с нашите възможности като институция да работим заедно за защита на потребителите. Възстановяваме работата на Националния съвет за защита на потребителите, който не се е събирал от повече от 2 години. Изключително важен орган, който се съсредоточава в своите правомощия, междуведомствени действия и съгласуване между няколко министерства.“, обясни вицепремиерът.

Ще бъдат включени активно и гражданските организации в решаването на тези проблеми, допълват от пресслужбата на ведомството.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

0
 
2
 
9
преди 4 месеца
То ако така ставаше.... аз предлагам да направим министерство на корупцията за да спре увеличението на корупцията.
0
 
3
 
8
khao до: Asdf1234
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
кви глупости пишеш... цените са вдигнати едностранно, въпреки подписания договор с тях ! ... и банковите такси Корни, и те са за шибааане!
1
 
0
 
7
abdul до: mrynmryn
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Имаш голям проблем, пич. Много малко харчиш!
3
 
1
 
6
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Доста евтин ПР, сметката за тока се вдига - никой, вдигат сметката за телефон с 5% (моята е 11 лв, това е 55ст за мен) и юруш... Ама да, доган няма мобилен оператор.
1
 
2
 
5
abdul до: Invcom
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
високоплатен заплатаджия? хохохо.Пак да питам.. кво е това МОД? Да нямаш предвид МОП?

Още от Телекомуникации
Комуникационните кампании на А1 спечелиха 6 отличия на PR Приз 2022