IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мобилният бизнес на Softbank осъществи разочароващ борсов дебют

Към обяд акциите на SoftBank Corp. поевтиняват с над 9% до 1360 йени спрямо началната цена от 1500 йени

10:08 | 19.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Президентът и главен изпълнителен директор на SoftBank Corp. Кен Мияучи удря камбанката по време на старта на търговията. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Президентът и главен изпълнителен директор на SoftBank Corp. Кен Мияучи удря камбанката по време на старта на търговията. Снимка: Ройтерс

Книжата на японския телекомуникационен бизнес на SoftBank Group Corp. се обезцениха при борсовия си дебют, след като главният изпълнителен директор на компанията Масайоши Сон успя да набере 2,65 трлн. йени (23,6 млрд. долара) в рамките на процедурата по първичното публично предлагане, предава Bloomberg.

SoftBank Corp., новото дружество, търгувано под котировката 9434 на Токийската фондова борса, отчете спад от 9,3% до 1360 йени по обяд в Токио в сряда. 90% от инвеститорите, които купиха акциите на цена от 1500 йени, бяха физически лица, а останалите са фондове и управляващи дружества.

SoftBank и нейните поематели - Nomura Holdings Inc., Deutsche Bank AG, JPMorgan Chase & Co., Sumitomo Mitsui Financial Group Inc., Mizuho Financial Group Inc. и Goldman Sachs Group Inc. - се придържат към цената си за предлагането, дори и в условията на прекъсване на мрежата в цяла Япония и продължаващия спад на цените на глобалните акции.

Сон продава дял от бизнеса си за вътрешни телекомуникации, за да финансира по-нататъшните инвестиции в глобални технологични компании – портфолио, което вече включва вложения в Uber Technologies Inc. и WeWork Cos. Листването се случва в период, в който японският телекомуникационен бранш е под натиск от правителството да намали сметките за телефони. Влизането на гиганта в сектора на електронната търговия Rakuten Inc. в страната също повишава риска от ценова война през следващата година.

SoftBank успя да пласира общо около 1,76 милиарда акции. Интересът към предлагането е висок въпреки възможността мобилното звено на SoftBank да се окаже в центъра на ценова война. Малко по-рано през годината по-големият японски конкурент на компанията - NTT Docomo, обяви, че ще свали цените на услугите си. Новината породи притеснения, че телеком бизнесът на SoftBank може да пострада, след като се отдели от цялостната група.

При цена от около 13 долара на акция SoftBank събра малко над 23 млрд. долара - малко под рекордното IPO на китайската Alibaba през 2014 г.

През последния месец компанията обаче се сблъска и със сериозни имиджови проблеми заради убийството на журналиста Джамал Кашоги. Причината е фондът Vision на обща стойност 100 млрд. долара, в който участват SoftBank и държавният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия. Според някои критици наследникът на трона в кралството Мохамед бин Салман използва доброто име на SoftBank, за да инвестира в различни компании по света.

„Това е разочароващ дебют", казва Хидеяйки Сакаи, който управлява технологична компания в Токио и е купил 1000 акции от IPO-то. „За известно време ще задържа акциите, очаквайки плащането на високи дивиденти".

SoftBank се опитва да изкуши инвеститорите с коефициент на изплащане на дивиденти от около 85% от нетната печалба. Въз основа на нетната печалба през последната фискална година и първичната цена от 1500 йени, това ще доведе до доходност от почти 5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още