IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръстът на приходите на Vivacom продължава да забавя темпото

Въпреки това компанията остава българският оператор с най-голям размер общи приходи

13:24 | 08.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Въпреки че Vivacom остава българският оператор с най-голям размер общи приходи - 432 млн. лева за първата половина на 2017 г., ръстът на приходите отново забавя темпото си. Тази тенденция се наблюдава от няколко месеца.

През първата половина на настоящата година ръст на приходите се наблюдава както в мобилния, така и във фиксирания сегмент, като приходите за първо полугодие на 2017 г. възлизат съответно на 247 милиона лева от мобилни линии и малко над 174 милиона лева от фиксирани линии.

Но общото нарастване за първите шест месеца е от едва 0,6 на сто, докато за цялата 2016 г. бе отчетено нарастване от 3,2 на сто на годишна база преди консолидацията на НУРТС и 2,5 на сто след консолидацията. През 2015 г. обаче ръстът бе от 5,2% спрямо 2014 г.

Като цяло коригираната печалба преди данъци и отчисления расте с 2,5 на сто до 161,1 млн. лева. 

Компанията успява да отчете ръст в общия брой абонати на мобилни услуги в сравнение с първото тримесечие на настоящата година, както и спрямо първото полугодие на 2016 г. Клиентите на мобилни услуги в края на юни 2017 г. са 3,135 млн., докато през същия период на миналата година броят на клиентите в мобилния сегмент е бил със 72 хиляди по-малко.

Приходите от абонат в мобилния сегмент остават стабилни, запазвайки тенденцията за растеж при ползването на данни – от 31% дял от средните приходи на абонат през второто тримесечие на 2016 г. на 35% за същия период на 2017 г.

На пазара на фиксиран интернет операторът се утвърждава като лидер, отчитайки постоянна тенденция към увеличаване на броя на клиентите – от 444 хил. абонати за първото тримесечие на 2017 г. до 452 хил. в края на второто тримесечие. Така операторът държи 26% пазарен дял. За сравнение, в края на същия период на 2016 г. броят на клиентите на фиксиран интернет е 411 хил.

Компанията успява да увеличи и пазарния си дял в приходите от мобилни услуги, постигайки 28,4% през първата половина на 2017 г.

В края на първото полугодие телекомът осигурява покритие на 4G мрежата на 94% от населението в страната. Компанията инвестира в развитие на мрежата, като към края на първото полугодие Vivacom отчита инвестиции в размер на 84 млн. лева, а 76% от тях са вложени в развитие на мрежата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:00 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още