Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Служители на Макс Телеком излязоха на протест за неизплатени възнаграждения

По думите на лидера на протеста над 80% от служителите не са получили заплатите си

Служители на Макс Телеком излязоха на протест за неизплатени възнаграждения

Снимка: Силвия Грозева, Investor Media Group

Между 40 и 50 служители на Макс Телеком се събраха около 11 ч. днес на протест пред централния офис на компанията на бул. "Христофор Колумб“ 80 в София. Стачните им действия започват днес и ще продължат, докато служителите не получат в пълен размер дължимите им възнаграждения. Това коментира пред Investor.bg Георги Атанасов, който работи на позиция сътрудник „Клиентски контактен център“, а в момента е лице на протестните действия.

По думите на Атанасов над 80% от служителите не са получили възнагражденията си.

„При всеки от служителите сумата е различна. Над 2 хил. лева със сигурност е най-ниската за получаване от един служител, тъй като говорим за минимум две месечни възнаграждения, плюс една брутна заплата обезщетение, които ни дължат“, обясни още той. „На някои от служителите, преди да напуснат масово, беше предложено да подпишат анекси. Ако останат до приключване дейността на фирмата и не напуснат, да им бъде изплатена една заплата“, допълни той.

Заради неизплатените възнаграждения от началото на годината до началото на март са напуснали над 95% от служителите на Макс телеком. Междувременно не тече процес по набиране на нови кадри.

Служители на Булсатком са дошли, за да заемат част от позициите, но става дума за 4-5 места в колцентъра.

„Когато целият колцентър в един-единствен ден си тръгна, нямаше кой да работи“, обясни Атанасов. Той твърди, че никой не дава ясни обяснения на служителите на какво се дължи неизплащането на задълженията. Известно е, че забавянето е свързано със сключването на споразумение между Макс Телеком за придобиването ѝ от Булсатком.

По думите на Атанасов не може да се установи „дали ще има отношения с този стратегически партньор“. „Казват, че това споразумение не е подписано към днешна дата, но Булсатком изпращат служители тук“, уточнява той, допълвайки, че няма никакви гаранции, че споразумението ще бъде финализирано.

Атанасов твърди, че служителите се запознават с казуса единствено от медийните изявления на страните, участващи в преговорите.

Макс Телеком са били уведомени, че е планиран протест за днес. Самият Атанасов е получил обаждане от служител на фирмата в понеделник с молба за среща между него и представители на планиращите протеста, за да може да се сключи допълнително споразумение за евентуално поетапно изплащане на заплатите.

„Ние сме абсолютно несъгласни с това, тъй като не сме идвали поетапно, за по час или два на работа на ден. Идвали сме регламентирано, каквото е изискването в договорите ни“, коментира Атанасов.

Протестиращите са предложили срещата да се състои днес с условието, че ако няма постъпления по сметките им до този момент в размер на пълните задължения към тях, срещата да бъде в офиса на летището. По думите на Атанасов офисът е заключен.

Протестиращите уточниха, че ако няма резултат от днешния протест, предстои следващ, който ще включва блокиране на движението към Терминал 2 на летището. Във Варна също са показани намерения за оказване на подкрепа към стачкуващите, уточни Атанасов.

Той разкри, че по данни, получени от служителите, собственикът на Макс Телеком Даниел Купсин е замесен в няколко подобни случая с борещи се с финансови проблеми компании.

„Даниел Купсин, по непотвърдена информация, е имал такъв бизнес в Русия, който е ликвидирал по същия начин. В момента той се опитва да стъпи и на английския пазар, макар да не знаем под каква форма, с местни партньори. Ние имаме едно запитване – дали по същия начин възнамерява да постъпи към английския си работник така, както постъпи с българския си работник“, посочи Атанасов.

Investor.bg се опитва да се свърже с Макс Телеком за коментар. Към момента на телефоните, посочени в сайта на компанията, се включва автоматичен отговор, който гласи, че е възможно да има влошаване и прекъсване на услугите на територията на София, което ще продължи до 24 март. 

Кадри от протеста вижте във видеото:

гледано: 9206   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Ericsson напредва смело към целите си до 2020 г.