Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Съдът отхвърли и жалбата на "А1 България" по двугодишната индексация

Компанията може да обжалва решението в седемдневен срок

Съдът отхвърли и жалбата на "А1 България" по двугодишната индексация

Снимка: Димитър Кьосемарлиев/Investor Media Group

Административен съд София-град е отхвърлил жалбата на "А1 България" срещу заповедта на Министерството на икономиката и индустрията, забраняваща на телекома да индексира цените по ред, който не е предвиден в сключените между него и потребителите договори, обяви вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова според съобщение от ведомството.

Повод за заповедта стана обявеното преди Коледа решение на два телекома в България - "А1 България" и "Теленор България", да индексират месечните такси за всичките си услуги за всички потребители спрямо инфлацията през последните две години.

Само преди два дни стана ясно, че съдът не е уважил искането и на друга телекомуникационна компания у нас по същия казус – "Теленор България". Така Министерството на икономиката и индустрията спечели на първа инстанция делото срещу мобилните оператори. Предварителното изпълнение на заповедта си остава в сила.

Още по темата

В днешното съобщение от Нинова се посочва, че „според мотивите на жалбоподателя не са налице достатъчно мотиви от страна на КЗП за допускане на предварително изпълнение на заповедта поради „накърняване на обществен интерес“.

"А1 България" може да обжалва решението пред Върховния административен съд в седемдневен срок.

По думите на Нинова в момента повишаването на цените и натискът върху живота на хората са въпрос от най-висок обществен интерес, ето защо тя ще отстоява позицията си, която е в тяхна защита.

На брифинг в понеделник министърът беше попитана какво биха могли да правят потребителите, ако операторът им все пак повиши цените. В отговор тя посочи, че могат да съдят компанията по частен път, могат да подадат сигнал към Комисията за защита на потребителите и „може да помогнем да се водят и колективни искове“.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Нинова се прави на добрия самарянин да набере малко точки. Навсякъде вдигнат цените, ама виж във България не можело - ще спестим на хората 2лв на месец. Те мобилните оператори ще си намерят друг начин да ви изклатят, ама ей заради такива работи те прибягват до все по-долни номера. Два пъти ме изклатиха от а1 с по 50 кинта и все пак това, което прави Корнелия Нинова е пълна простотия от бизнес гледна точка.. просто прах в очите на хората
0
 
1
 
2
khao до: Shadow1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
айде де... що не го направят това, а? :):) Може би щото са свикнали да действат над закона!
1
 
0
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Добре, да вдигнат цените на всички нови договори тогава с 20% за да компенсират това ограничение за индексация на съществуващи с 5%.

Още от Телекомуникации
Комуникационните кампании на А1 спечелиха 6 отличия на PR Приз 2022