IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За 10 години на дарителския DMS номер са изпратени близо 7,5 млн. SMS-а

Хората даряват приоритетно за деца и възрастни, които се нуждаят от лечение

18:45 | 20.06.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>
<p>
	&nbsp;</p>
<p>
	&nbsp;</p>

Снимка: Pixabay

 

 

През 2017 г. DMS - единният дарителски номер в България, става на 10 години. За този период през платформата са изпратени близо 7,5 млн. дарителски SMS-а в подкрепа на различни каузи, информира Vivacom. Компанията посочва, че е партньор на платформата от самото й създаване. 

DMS е замислен като система, която едновременно улеснява дарителите и дава шанс на каузите, за които те даряват, като предлага достъп на хора и организации до единен номер при общи условия и единна цена за SMS.

Стартира през май 2007 г. с 4 кампании. Към момента активните кампании са 92, а за целия 10-годишен период  системата е дала възможност на повече от 700 кампании да набират средства за своите каузи. Дарителите са изпратили малко над 7,5 млн. SMS и са набрани над 7 млн. лв.

Според проучване на Алфа рисърч, направено по поръчка на БДФ, близо 78% от хората, дарили през 2016 г., са използвали като дарение именно SMS.

През 2015 г. платформата DMS се разширява с нови технологични възможности – въведени са механизми за даряване онлайн и възможности за SMS абонамент с 2 или 5 лева. 

Дарителството със SMS-и продължава да е предпочитаният начин за подкрепа на каузите в DMS – 85% от общата сума за 2016 г. (976 720 лв.) е от благотворителни SMS-и,  съответно делът на онлайн даренията е 15%.

Запазва се положителната тенденция от 2015 г. да се увеличава ръстът на онлайн даренията. Увеличава се и броят на дарителите, пожелали да сключат договор за дарение и да получат удостоверение за направените дарения. За 2016 г. са сключени 74 индивидуални договора за направени онлайн дарения за обща сума от 26 386 лв.

Все още дарителите, избрали DMS, даряват приоритетно за деца и възрастни, които се нуждаят от лечение, но с годините и с въвеждането на новите онлайн механизми нараства и броят на редовните дарители за каузи на организации. Обичайно в годините броят на SMS-ите се увеличава или при много силни и емоционални кампании за лечение на деца и млади хора, или при хуманитарни бедствия и кризи, които мобилизират силна дарителска подкрепа.

Сред кампаниите, които набират средства за каузи на организации, има много разнообразни като цели – от закупуването на ръчни термокамери, с чиято помощ могат да бъдат наблюдавани големи територии, за да се предпазят от бракониерски набези, през кампании в подкрепа на бездомни животни, за обновяване на интериора на детското отделение на болница „Пирогов“, възстановяване на параклиси и храмове, до подкрепа под различна форма за деца в неравностойно положение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още