Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Zoom трансформира шума около себе си в силен ръст

Компанията за видеоконферентни връзки надмина категорично очакванията на Wall Street и остава оптимистична и за времето след пандемията

Zoom трансформира шума около себе си в силен ръст

Снимка: Bloomberg LP

Работа от вкъщи, учене от вкъщи, спортни курсове и дори църковни услуги онлайн - услугата за видеоконференции Zoom Video Communications Inc. се използва все повече в целия свят от началото на причинената от коронавируса криза. Повишената популярност сега се отразява и на финансовите резултати. През тримесечието, завършило в края на април, приходите на Zoom са се увеличили с цели 169% в сравнение с предходната година - от 122 млн. на 328 млн. долара, както обяви компанията във вторник вечерта.

Нетната печалба се увеличи до 27 милиона долара (9 цента на акция) от около 200 000 долара година по-рано. И двата параметъра са много над оценките на анализаторите, изчислява Bloomberg.

A Zoom очаква продължителен ръст. За текущата фискална година платформата предвижда приходи от продажби в размер на до 1,8 милиарда долара, което на практика е удвояване на предишната оценка. Коригираната печалба на акция се очаква да бъде между 1,21 до 1,29 долара на акция в края на фискалната година, което е силен растеж спрямо диапазона от 42 до 45 цента, прогнозиран по-рано.

Още по темата

Около 300 милиона души участват във видеоконференциите на компанията на ден, твърди Zoom. През декември броят им беше едва 10 милиона.

Zoom обаче не разкрива никакви потребителски данни, което ограничава стойността на това изказване. Един участник може да вземе участие в няколко конферентни връзки за един ден, което се превърна в стандарт за мнозина, особено във времената на пандемия: работните места бяха преместени у дома.

Друга отправна точка е броят на корпоративните клиенти с повече от десет служители, който сега възлиза на 265 400 и по този начин показва увеличение от 354%. През последните дванадесет месеца броят на клиентите с годишни приходи от над 100 000 долара се е увеличил с 90%. Разходите от съществуващите клиенти са нараснали за осмо поредно тримесечие – сега с над 130 на сто, съобщиха от компанията.

Конкурентите наваксват с повече предложения

Преди всичко повишената прогноза дава увереност на инвеститорите. Преди това компанията изрази несигурност за по-нататъшното развитие, когато след епидемията ограниченията за контакт бъдат намалени.

Сега изглежда, че оптимизмът надделява: видео обажданията ще бъдат неразделна част от ежедневието, на работа или по време на учене. Главният изпълнителен директор на Zoom Ерик Юън каза на инвеститорите във вторник, че „общият пазар сега е много по-голям от очакваното".

Например компании като Facebook обявиха, че след пет до десет години до 50% от работната им сила ще работи от дома и ще използва видеоконферентни връзки. Това обаче може да бъде проблем за Zoom.

Facebook вече обяви разширени видео възможности за собствената си услуга Workplace, която според главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се разраства бързо. Има и видео услуги от Google, Microsoft (Teams) или Cisco (Webex), които искат да привлекат клиентите на Zoom.

В следборсовата сесия цената на акциите на Zoom падна леко, но това не трябва да притеснява ранните инвеститори. Цената все още е малко под рекордния връх. IPO-то може да влезе в историята като едно от най-добрите. При листването през април 2019 г. емисионната цена бе 36 долара на акция, цената скочи със 72% в първия ден и сега е около 204 долара. Само тази година ръстът е от над 200%.

Във вторник Zoom не пропусна да подчертае и мощта на услугата в практически план: до 3000 участници участваха във виртуална среща на анализатори и членове на Борда на директорите – разбира се, на сървърите на компанията.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Мит е, че България има най-добрия интернет