Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Airbnb е в преговори за сайта за хотелски резервации Hotel Tonight

Засега разговорите са замразени, но бързо могат да бъдат възобновени, твърди WSJ

Airbnb е в преговори за сайта за хотелски резервации Hotel Tonight

Снимка: Ройтерс

Airbnb Inc. е водила разговори за придобиване на хотелския резервационен сайт Hotel Tonight Inc., докато компанията за споделяне на дома се стреми да укрепи своите предложения и да стане по-привлекателна за инвеститорите преди евентуалното първично публично предлагане (IPO), пише Wall Street Journal, като се позовава на запознати с преговорите източници.

Още по темата

Придобиването на тясно специализирания сайт ще даде възможност на Airbnb да покаже на инвеститорите по-голям потенциал за растеж и да демонстрира, че може да се разпростре извън основния си бизнес за наемане на домове преди листването, което компанията може да осъществи през тази или следващата година.

Разговорите между Airbnb и Hotel Tonight, описани от един от източниците като неформални, са замразени, въпреки че могат да бъдат възобновени. Обединяването на частните компании е предизвикателство отчасти поради липсата на публични критерии за оценка. Ръководството на Airbnb също така е загрижено за марката на компанията, тъй като Hotel Tonight има партньорства с широк спектър от хотели, поясняват някои от източниците.

Hotel Tonight, основана през 2010 г. и базирана в Сан Франциско, подбира непродадените стаи от хотелските вериги и предлага отстъпка за пътуващите, които търсят оферти в последната минута, обикновено в градските бизнес райони.

Компанията бе оценена на 463 млн. долара през март 2017 г., като привлече финансиране за 131 млн. долара. Оттогава клиентската база и приходите на сайта се разширяват бързо и оценката му може да бъде значително по-висока сега, въпреки че не е ясно каква би била тя.

Независимо дали ще има сделка, флиртът на Airbnb с Hotel Tonight подчертава необходимостта, която отчитат някои мениджъри и инвеститори, за разклоняване в нови бизнес направления, които могат да подсилят основния бизнес за наем на домове, особено на фона на повишената конкуренция от други онлайн агрегатори за пътувания, като Expedia Group Inc.

Потенциалният ход е знак и за желанието на Airbnb да покаже, че може да премине отвъд репутацията си на сайт за отдаване под наем на домове и апартаменти и да се трансформира в нещо като уебсайт за пълен набор от услуги.

Но сделка за Hotel Tonight ще представлява голям стратегически ход и няма гаранция, че ще бъде успешна.

Отделно от това Airbnb обмисля изграждането на собствен конкурент на Hotel Tonight и също така преглежда възможността за съвместни начинания с бутикови хотелски вериги, поясняват източниците на WSJ. 

Но и този подход крие своя набор от предизвикателства. Някои инвеститори в Airbnb изразяват загриженост, че предпочитането на собствено изграждане на услуга вместо придобиването на готова може да отнеме години, докато стратегията за хотелите би била от решаващо значение за компанията, за да оправдае стойност на IPO близо или над 31 млрд. долара, постигната при последния кръг на финансиране през март 2017 г.

През последните месеци Airbnb е заявила пред потенциалните си съветници, че е малко вероятно да дебютира на борсата през 2019 г., когато се очаква голям брой частни технологични фирми да станат публични. Желанието на Airbnb да подкрепи първо своите хотелски предложения - с придобиване или вътрешно разрастване, е една от основните причини компанията да изчака по-дълго от някои от останалите технологични компании.

Основана през 2008 г., Airbnb има повече от 5 милиона обяви за места за престой в повече от 81 000 града и 191 страни. Компанията твърди, че нейните домакини са спечелили повече от 40 млрд. долара от услугата, откакто тя е стартирала.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
IBM: Здравеопазването изостава с внедряването на новите технологии