Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Alibaba и JD.com генерираха рекордните 136,51 млрд. долара по време на събитие

Постижението е от едно от главните събития за пазаруване в Китай

Alibaba и JD.com генерираха рекордните 136,51 млрд. долара по време на събитие

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Два от китайските гиганта в електронната търговия Alibaba и JD.com са обработили продажби на стойност 136,61 млрд. долара през платформите си по време на едно от най-големите събития за пазаруване в страната, пише CNBC.

Събитието, известно като 618, защото се провежда на 18 юни, е внимателно следено за сигнали за промени в потребителските нагласи във втората по големина икономика в света, докато тя се възстановява от коронавирусната пандемия.

JD.com твърди, че обемът на трансакциите е достигнал 269,2 млрд. юана (37,99 млрд. долара). Тези данни показват общата стойност на всички поръчки на продукти и услуги, извършени през онлайн платформата, без да се отчита дали продуктите са продадени, доставени или върнати.

Още по темата

Това е над сумата от 201,5 млрд. юана от миналата година.

Междувременно Alibaba твърди, че при нея сумата е 698,2 млрд. юана (98,52 млрд. долара).

В Китай има две големи събития за пазаруване. Първото, 618, е започнато от JD.com. Второто – Денят на самотните сърца, който се провежда на 11 ноември, е създадено от Alibaba. Но днес и двете фирми се присъединяват към промоциите, предвид нарастващата конкуренция в онлайн пазаруването в азиатската страна.

Alibaba записа рекорден обем на трансакциите на Деня на самотните сърца миналата година – 268,4 млрд. юана. Показателят ѝ по време на 618 е над два пъти по-голям.

Рекордните данни от 618 може би сочат за възстановяване сред китайските потребители. Приходите от продажби на дребно спаднаха с 2,8% през май спрямо година по-рано, но онлайн продажбите на физически потребителски стоки нараснаха с 15,6%. JD.com и Alibaba се възползват от засиленото насочване към онлайн пазаруването в Китай.

Листнатите в САЩ акции на JD.com са повишили стойността си със 72,5% тази година, а тези на Alibaba – с 5,4%.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Тръмп увеличава натиска над TikTok