Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Alibaba иска да работи повече с международните инфлуенсъри

Китайският гигант търси възможности да разшири продажбите си зад граница

Alibaba иска да работи повече с международните инфлуенсъри

Снимка: Anthony Kwan/Bloomberg

От години китайските компании, които продават онлайн в чужбина, изучават кое е най-доброто и най-лошото позициониране на реклами във Facebook, Instagram и други популярни социални мрежи, за да достигнат до потребителите по целия свят. Отскоро те използват нов начин за привличане на вниманието – видео инфлуенсърите, пише TechCrunch.

Пазаруването през видеа в момента е особено популярно в Китай. Усилия в тази посока полагат компании за кратки видеа като Douyin – китайската сестра на TikTok, които свързват търговците със създатели на съдържание, за да се стигне до реклама. По време на блокадата заради коронавируса милиони потребители разчитаха на видеата на живо, за да проверяват продукти и да задават въпроси от дистанция на търговците – практика, която беше подкрепена от местните правителства като начин да се повиши потреблението от домакинствата. Само през първото тримесечие на тази година в Китай са проведени над 4 млн. сесии за пазаруване на живо.

В други части на света брандове и създатели на видео съдържание, особено инфлуенсъри с много последователи, също следват тенденциите. Няколко американски рискови инвеститори разпознаха ранния потенциал на подобен тип сътрудничество. Amazon е с няколко години зад китайските си конкуренти по отношение на стрийминга на живо, ето защо чак миналата година пусна Amazon Live.

Още по темата

Сега Alibaba, един от пионерите в този тип видеа в Китай, има големи планове за привличане на международните инфлуенсъри, така че да може да продава повече по света през AliExpress. Платформата е един от онлайн пазарите на Alibaba, но е насочена към международните потребители. Тя има близо 180 млн. активни потребители годишно.

„Китайските потребители винаги търсят начини да продават, а инфлуенсърит са най-бързият начин за повишаване на трафика в днешно време“, коментира Миранда Тан, главен изпълнителен директор на Robin8, платформа за инфлуенсър маркетинг, базирана на данни.

Няколко базирани в Шънджън износители са казали пред TechCrunch, че активно търсят възможности за работа с международни създатели на съдържание, в частност инфлуенсъри в TikTok, за да рекламират продуктите си. Засега зависят от китайските си служители за създаването на евтини промоционални видеа, които често пропускат важни културни нюанси.

AliExpress планира да привлече около 100 хил. „промоутъри“, които ще помагат на търговци и брандове в AliExpress да се рекламират в YouTube, Facebook, Instagram, TikTok и други популярни интернет платформи. Отвъд популярните инфлуенсъри, платформата търси и талантливи създатели на съдържание, които са зад кадър и се насочва и към сезонни сделки за промотиране.

„Пазаруването от видеа на живо все още е сравнително ново за чуждестранните пазари“, коментира Мартин Уан, който ръководи търговските операции в чужбина в AliExpress, както и работата със социалните мрежи. „Нашата инициатива ще помогне да тласнем чуждестранната екосистема напред“.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Защо сделката за TikTok крие рискове за Microsoft?