IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba продава облигациите си до часове?

Според първоначалните индикации записванията надхвърлят планирания размер на емисията

09:33 | 20.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Alibaba продава облигациите си до часове?

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще осъществи емитирането на първата си облигационна емисия в САЩ до края на днешния ден, съобщава Ройтерс. Според агенцията стойността на емисията, която се случва едва два месеца след рекордното първично публично предлагане, ще е до 8 млрд. долара (6,4 млрд. евро).

Компанията ще продаде книжата си на седем транша, включително пет емисии с фиксиран лихвен процент с падеж между три и 20 години и две емисии с плаващ лихвен процент с между три и пет години за погасяване. Банкерите и инвеститорите очакват именно те да бъдат най-търсените книжа за годината.

„Alibaba няма да има проблем да привлече вниманието на всеки инвеститор в целия свят", казва мениджър по облигационните сделки. „Те свършиха добра работа, излизайки с достатъчно голям спред над онова, което се счита за справедлива стойност“.

Кредитната агенция Moody's е дала рейтинг А1 на предстоящата емисия. През тази седмица компанията проучва инвеститорския интерес в Азия, Европа и САЩ и се счита, че има доста силни поръчки за пласирането. Двама независими един от друг източници твърдят, че според първоначалните индикации записванията надминават 10 млрд. долара. 

Високата кредитна оценка на Alibaba на ниво А ще помогне на компанията, която се стреми да бъде сравнявана по-скоро със „сините чипове“ като Oracle, Amazon и Cisco, а не със своите по-ниско оценени китайски интернет конкуренти Tencent Holdings и Baidu.

В момента средната доходност по облигациите на водещите сайтове за онлайн търговия, сред които е и Alibaba заедно с Amazon и eBay, се движи на ниво от 2,7 на сто. Затова китайският концерн вероятно възнамерява да се възползва от настоящите ниски лихвени проценти, защото прогнозите сочат, че в бъдеще те вероятно ще се покачват.

Освен това и спредът, или с други думи надбавката за корпоративните облигации над доходността по държавните ценни книжа, е около 1,2 процентни пункта, или 120 базисни.

Според Ройтерс мениджърите на емисията Morgan Stanley, Citigroup, Deutsche Bank и JP Morgan тестват инвеститорския интерес при цени от 80 базисни пункта за тригодишните облигации, 110 базисни пункта за петгодишните, 135 базисни пункта за седемгодишните, 150 базисни пункта за десетгодишните и 175 базисни пункта за 20 годишните облигации.

Облигациите на Oracle с падеж през октомври 2019 г. се търгуват със спред от около 66 базисни пункта.

Междувременно основателят на Alibaba Group Holding Ltd. Джак Ма предупреди, че компанията „се сблъсква с много предизвикателен момент“.

По думите му мнозина очакват твърде много от най-голямата китайска компания за интернет търговия след IPO-то, казва Ма, който е известен с противоречивите си коментари в своите речи.

Предупреждението повтаря предишните коментари на милиардера за предизвикателствата пред компанията, за това, че служителите може да станат самонадеяни и да стопират иновациите, които могат да разкрият нови възможности пред концерна. Ма ръководи Alibaba към нови бизнес области, сред които цифровото забавление и здравеопазването.

През септември първичното публично предлагане на компанията в Ню Йорк се превърна в най-голямото в света, набирайки 25 млрд. долара. Оттогава акциите на компанията са поскъпнали с близо 70%.

Новините за облигационната емисия идват, след като концернът реализира продажби за над 9 милиарда долара по време на празник в Китай тази седмица, който се счита за най-силният ден за онлайн продажбите в света.

През тази година редица големи компании издават облигации във все по-голям обем, като печелят от ниските лихви, които намаляват разходите им за финансиране. Инвеститори, които търсят ценни книжа с по-висока възвращаемост от тази на американските държавни облигации, често са готови да придобият такива корпоративни облигации.

На този пазар от две години насам се появяват и инвеститори, които досега никога не са влагали средства в облигации. Инвеститорите получават шанса да влязат и в някои от „най-горещите“ технологични компании. Apple например издаде своите първи облигации през април 2013 г. с обем от 17 млрд. долара, а през април тази година последва нова емисия на стойност 12 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:01 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още