IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba променя мениджмънта в бизнеса си с електронната търговия

Акциите на концерна се обезцениха с цели 8,3% в началото на търговията в Хонконг, разширявайки загубите за годината до над 50%

09:12 | 06.12.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Маги У е в китайския гигант за онлайн пазаруване от близо 15 години и е играла важна роля за листването на компанията в Ню Йорк и Хонконг. Снимка: Bloomberg&nbsp;</p>

Маги У е в китайския гигант за онлайн пазаруване от близо 15 години и е играла важна роля за листването на компанията в Ню Йорк и Хонконг. Снимка: Bloomberg 

Китайският технологичен концерн Alibaba Group Holding Ltd. сменя дългогодишния си главен финансов директор и лидерите на търговския си бизнес, което представлява най-забележителните промени в управлението, откакто китайската фирма оцеля след тежко антитръстово разследване.

Тоби Сю ще наследи Маги У като финансов директор от 1 април, се казва в изявление на компанията късно от неделя. У ще остане партньор на Alibaba и ще бъде назначен като изпълнителен директор на борда на интернет гиганта, става ясно от изявлението.

Отделно Alibaba създава два екипа за дигитална търговия, един за международните пазари, воден от Дзиян Фан, и друг за вътрешния пазар, който ще бъде оглавен от Тръди Дай, съобщи компанията в публикация в блога си.

Акциите на Alibaba се обезцениха с цели 8,3% в началото на търговията в Хонконг, разширявайки загубите за годината до над 50%, след като плановете на Didi Global Inc. да се делистне от Нюйоркската фондова борса предизвикаха нови тревоги за търгуваните в САЩ китайски интернет фирми, предава Bloomberg.

Базираната в Ханджоу фирма променя управлението си точно когато се засилват проблемите пред нея. След като получи рекордна антитръстова глоба по-рано тази година, онлайн търговецът на дребно трябваше да премине през по-внимателен регулаторен контрол, като същевременно отблъскваше засилената конкуренция, която го принуди да намали очакванията си за приходите си през миналия месец. В отговор на нарастващите предизвикателства главният изпълнителен директор Даниел Джан прехвърля известна власт на ръководителите на бизнес звената на компанията в опит да направи отделите по-гъвкави, съобщи Dow Jones миналия месец.

„Ние сме фокусирани върху дългосрочната перспектива и приемствеността в нашия управленски екип винаги трябва да гарантира, че Alibaba ще бъде по-силна и по-добре позиционирана за бъдещето“, каза Джан в изявлението си в неделя.

У е в китайския гигант за онлайн пазаруване от близо 15 години и е играла важна роля за листването на компанията в Ню Йорк и Хонконг. Нейното оттегляне е особено забележително, като се има предвид, че У, чиято възраст в последния годишен доклад е зададена като 53 години, е една от най-изтъкнатите жени изпълнителни директори в интернет сферата на Китай.

„Пазарите винаги ще имат възходи и падения, но Alibaba има амбициозни дългосрочни цели“, каза У в изявлението. „Ние сме в щафетно състезание и трябва да разполагаме с нови поколения таланти, за да изведем компанията напред“, допълва тя.

Нейният заместник, 48-годишният Сю, се присъедини към Alibaba преди три години от PricewaterhouseCoopers LLP, където работи след дипломирането си в престижния университет Фудан в Шанхай, като в крайна сметка стана партньор.

Откакто се присъедини към фирмата за електронна търговия, Сю работи като специален асистент на главния изпълнителен директор Джан и участва в няколко сделки за компанията, включително партньорството с базирания в Хонконг гигант за търговия на дребно Fung Group. Той беше назначен за заместник финансов директор през юли 2019 г. и в момента е директор на Alibaba за редица подразделения, като Sun Art Retail Group Ltd. и Lianhua Supermarket Holdings Co.

„Преходът, обявен днес, се случва по-рано, отколкото очаквахме“, пишат в бележка анализаторите на Citigroup, водени от Алисия Яп. „След като за няколко пъти попадаше във водещите новини през изминалата година, следващите няколко години ще бъдат критични за Alibaba Group, за да докаже способността си да се възстанови от макрозабавянето и да стане още по-силна в оперативен план“, пишат те.

Това възстановяване ще разчита до голяма степен на бизнеса за електронна търговия на Alibaba, който тя реорганизира. Отделът за международната дигитална търговия ще наблюдава логистичната услуга AliExpress, Alibaba.com, както и платформата Lazada в Югоизточна Азия, съобщи Alibaba на своя уебсайт. Дзиян, който ще отговаря за нарастването на международната клиентска база на Alibaba от 285 милиона, се присъедини към Alibaba през 2013 г. и ръководи Taobao и Tmall, основните китайски платформи за електронна търговия на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още