Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Alibaba влага 15 млрд. долара в завладяването на световния пазар

Китайският гигант в онлайн търговията разширява дела си в съвместното логистично дружество Cainiao

Alibaba влага 15 млрд. долара в завладяването на световния пазар

Снимка: Ройтерс

Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba Group Holding Ltd. възнамерява да вложи над 15 млрд. долара през следващите пет години, за да разшири дейността си в световен мащаб, съобщи днес компанията, цитирана от Bloomberg.

Alibaba, който чрез платформите си за търговия Taobao и Tmall доминира в сектора на онлайн търговията в Китай, иска да изгради световна логистична мрежа.  

Още по темата

Парите ще бъдат вложени в следващите 5 години в глобалната логистична мрежа.

Компанията обяви също така инвестиция от 807 милиона долара в китайската логистична фирма Cainiao, като така увеличава участието си в нея от 47 на 51 на сто. През миналото  тримесечие обаче участието ѝ в Cainiao донесе на Alibaba загуба от 245 млн. долара. Китайската компания се надява на бъдещи печалби заради увеличаването на ефикасността.

Cainiao е основано през 2013 г. от Alibaba и няколко водещи китайски логистични компании съвместно дружество. Компанията координира няколко десетки доставчици и поддоставчици за Taobao. С увеличаването на дяловете Alibaba получава и още едно място в Борда на директорките, като сега ще държи 4 от общо 7 места.

След сделката Alibaba поема ангажимент да консолидира финансовите резултати на Cainiao в собствените му резултати и се ангажира с инвестицията на още 100 млрд. юана през следващите пет години, за да разшири мрежата. Това ще помогне на китайския концерн да потуши загрижеността на щатските регулатори, след като още преди година Комисията за ценните книжа и фондовите борси започна разследване дали счетоводните му практики не са нарушили федерални закони. Фокусът на разследването на комисията е свързан с опасенията, изразени от някои продавачи на къси позиции и от консултантската компания Pacific Square. Тогава Pacific Square повдигна въпроси за това дали Alibaba трябва да консолидира логистичното си дъщерно дружество - Cainiao Smart Logistics Network, от което Alibaba тогава държеше 47%.

Компанията, съоснована от Джак Ма, поема контрола върху малко известен, но бързо развиващ се бизнес, ръководен заедно с партньори, на които Alibaba също дължи експанзията си -  както в Китай, така и в чужбина. Става дума за повече от дузина логистични партньори, надзираващи доставките – с над 2 млн. служители в над 600 града. 

Китайският конкурент на американския онлайн гигант Amazon иска да доставя поръчките за 24 часа в Китай и за 72 часа до всяка точка в света.

В края на юни Alibaba придоби дяловете на германския интернет концерн Rocket Internet (Rocket Internet SE) в онлайн търговеца Lazada за 276 млн. долара.  Lazada е активна преди всичко в Югоизточна Азия.  Alibaba вече вложи 2 млрд. долара в Lazada и създаде директни търговски канали в Индонезия, Тайланд и Филипините.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Унгария бе засегната от голяма кибератака от Азия