Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Amazon подхожда агресивно срещу недобре продаващи се продукти

Ако не успяват да продават добре продуктите си, търговците ще загубят правото да се рекламират

Amazon подхожда агресивно срещу недобре продаващи се продукти

Снимка: Ройтерс

Гигантът в електронната търговия Amazon увеличава усилията си, за да покаже на Wall Street, че компанията може да генерира по-висока печалба. Онлайн търговецът на дребно агресивно блокира продуктите на своя уебсайт, които не генерират пари и не се продават добре.

Този ход е част от мерките за подпомагане на компанията да постигне нова рекордна печалба. Amazon също така ще упражнява по-голям контрол и ще принуждава брандове да намаляват цените си, ако искат да се рекламират, предава CNBC.

Още по темата


През последните месеци Amazon e заявил на много продавачи или собственици на марки, които продават стоките си на едро, че ако платформата не успее да продава тези продукти на потребителите с печалба, няма да им позволи да плащат за популяризиране на продуктите. Например, ако бутилката с вода за 5 долара струва на Amazon същата сума за съхраняване, опаковане и доставка, производителят на бутилката с вода няма да може да я рекламира.

Допълнителната строгост, за която CNBC е научила от разговорите си с доставчици и имейли, получени от Amazon, както и от външни експерти, отразява по-широкия натиск на свиването на приходите от този бизнес, който традиционно е с ниски маржове.

Въпреки това през последното си тримесечие Amazon отчете 3 млрд. долара чиста печалба, най-високата в историята на компанията, а печалбата за цялата година се увеличи повече от три пъти до 10 млрд. долара. За тази цел обаче Amazon упражнява по-голям контрол върху своята платформа, като притиска марките да намалят цените си, ако искат да рекламират.

„Amazon се опитва да бъде много по-печеливша, отколкото в миналото“, казва Джо Хансен, главен изпълнителен директор на Buy Box Experts, фирма, която помага на компаниите да продават в Amazon. „Но тази политика показва пристрастия в рекламната услуга на Amazon, въпреки че се твърди, че става дума за отворена рекламна платформа".

Това е едно от множеството действия напоследък, които Amazon предприема, за да засили крайния си резултат. Компанията също така обяви затварянето на 87 свои магазина и представи услугата „Ден на Amazon“, която намалява разходите за доставка на Amazon, като позволява на клиентите да получават всичките си поръчки за седмицата в един конкретен ден. Amazon също така рязко спря да поръчва продукти от по-малки марки по-рано този месец, според Bloomberg. Ходът е разглеждан като начин да се избутат марките на пазара за трети страни, където Amazon печели от такси за съхранение и доставка.

Търговци от трети страни, които представляват повече от половината от продуктите, продавани на Amazon, не са засегнати от ограниченията. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Baidu отчете първата си загуба като публична компания