Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Amazon увеличава силно самолетната си флотилия?

Компанията на Джеф Безос е все по-близо до дейността на традиционните авиокомпании

Amazon увеличава силно самолетната си флотилия?

Снимка:  Photographer: Jason Alden/Bloomberg

Самолетният парк на най-големия в света онлайн търговец на дребно Amazon ще бъде удвоен по размер между май 2020 г. и юни тази година, полагайки допълнителни основи за това Amazon Air да се конкурира със спедиторите FedEx и UPS, става ясно от ново проучване, цитирано от CNBC.

Amazon Air сега прави средно 140 полета на ден и разширява флота си, сигнализирайки за „скок на растежа тази пролет“, се казва в доклада, публикуван от Chaddick Institute for Metropolitan Development към университета DePaul.

„С добавянето на нови самолети към флота очакваме броят на полетите да нарасне до 160+ до юни 2021 г.“, се казва в доклада. „Ако достигне този етап, Amazon Air ще се удвои по размер за 13-те месеца между май 2020 г. и юни 2021 г.“

Въздушният флот на Amazon е важна част от стратегията на компанията за постигане на все по-амбициозните еднодневни и двудневни цели за доставка. Компанията започна тестване на въздушните товарни операции в Уилмингтън, Охайо през 2015 г. като част от проект под кодовото име „Aerosmith“. Оттогава Amazon Air нараства бързо, особено по време на пандемията на коронавируса.

Amazon наема по-голямата част от товарните си самолети от Atlas Air Worldwide Holdings и Air Transport Services Group, но през януари закупи 11 използвани самолета Boeing 767-300 от Delta и WestJet.

Когато 11-те самолета Boeing влязат в експлоатация до края на 2022 г., Amazon ще разполага с флот от над 85 самолета. Това е далеч от флотилията на FedEx, който има 679 самолета и флота на UPS от 572 собствени, лизинговани или наети самолета.

Още по темата

И все пак анализаторите смятат, че траекторията на растеж на Amazon може да значи, че скоро ще го постави в конкуренция с големите спедитори. Morgan Stanley прогнозира, че Amazon може потенциално да разгърне своите логистични операции „от край до край“, за да предлага услуги за доставка на външни страни още тази година.

Изследователите от DePaul са съгласни с прогнозата на Morgan Stanley, но вярват, че това ще отнеме повече време, тъй като Amazon ще изчака отварянето на своя въздушен хъб за 1,5 милиарда долара в северната част на Кентъки тази година, евентуално ще използва празничния сезон 2021 като тест, след което ще проучи идеята за предоставянето на своите логистични услуги на трети страни.

„Влизането на Amazon в този бизнес вероятно ще се случи през следващите 18 месеца и когато това се случи, Amazon Air - и по-специално центровете CVG/Wilmington - ще бъдат от решаващо значение“, се казва в изследването.

Полетите от летищата в Кентъки и Охайо, където се намират центровете на Amazon, „вече свързват Amazon с по-голямата част от населението на САЩ“, добавят анализаторите.

Компанията предлага услуга за доставка на следващия ден в Обединеното кралство на търговци на дребно, които не продават на нейната платформа, наречена Amazon Shipping, показвайки, че вече предлага своята мрежа към външни страни, казва Джоузеф Швитерман, директор на Chaddick Institute, в интервю за CNBC.

По-рано Amazon разработи подобна услуга в САЩ, но спря зараждащата се програма през април, тъй като пандемията натовари мрежата за доставка.

„Мисля, че това може да започне да бъде нишова операция, където няколко търговци на дребно се интегрират в мрежата за доставка на Amazon“, каза Швитерман. „И това може да се направи без много риск“, допълни той.

Стъпка по-близо до авиокомпаниите

Освен огромния растеж на размера на флота, Amazon предприе и други действия, които биха могли да очертаят по-широките ѝ амбиции в индустрията за въздушни товари.

Amazon въвежда някои операции за въздушен товар в самата компания, вместо да разчита на външни изпълнители. През последните няколко месеца компанията публикува списъци с работни места за мениджъри по техническото обслужване и мениджъри, които да наблюдават договорените въздушни оператори.

„Ако просто наемате самолети, не създавате вътрешнофирмен персонал, който има опит в тежка поддръжка и подобни неща“, казва Швитерман.

Първият европейски въздушен център на компанията на летището в Лайпциг/Хале в Германия, който беше открит миналия ноември, е добър пример за това как може да се оформят бъдещите въздушни товарни операции на Amazon в САЩ. В центъра си в Германия в момента Amazon обслужва наземните услуги, като товарене и разтоварване на пакети, със собствен персонал, „което е една стъпка по-близо до това, което представляват дейностите на авиокомпаните“, каза Швитерман.

В крайна сметка преместването на по-голяма част от операциите си с въздушни товари в самия концерн ще позволи на Amazon да контролира по-добре разходите и скоростите на доставка. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Собственикът на TikTok не водил преговори за IPO в Ню Йорк