Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Апетитът на YouTube към телевизионната реклама се сблъсква с предизвикателства

Рекламодателите искат сигурност, че видеата им ще достигат до точните потребители през съдържание, което не носи проблеми

Апетитът на YouTube към телевизионната реклама се сблъсква с предизвикателства

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

YouTube иска рекламодателите да харчат повече, за да достигат до потребителите, които използват все повече телевизорите си, за да гледат видеа в платформата, пише Wall Street Journal.

Усилията са насочени към получаване на дял от огромните рекламни бюджети, които отиват в традиционната телевизия, както и бързо растящите разходи за реклама в телевизионния стрийминг.

Но идеята на YouTube не е лесна за продажба, твърдят рекламодателите.

Много от тях все още се отнасят към YouTube като към мобилна и десктоп платформа, а не като телевизионна стрийминг услуга от ранга на Hulu на Walt Disney и Pluto TV на ViacomCBS. Освен това рекламодателите искат по-големи уверения, че YouTube е безопасен за техните брандове и качеството отговаря на това на телевизията.

„В сърцето им стои социална мрежа с генерирано от потребителите онлайн видео“, коментира Джанлука Токафонди, медия мениджър в Ingka Group. Подобни видеа са важни, но не носят толкова голям контрол и гледания на рекламодателите, посочва още той.

„Превръщането в телевизионна платформа изисква много работа на терен за подреждане на съдържанието и реално дефиниране за кои публики се подбира това съдържание“, коментира още Токафонди.

Над 100 млн. души в Съединените щати гледат YouTube и YouTube TV - платената телевизионна услуга на компанията, на телевизионни екрани всеки месец, твърди компанията. През март времето, прекарано в гледане на телевизионни екрани в САЩ, е скочило с 80% на годишна база.  

YouTube твърди, че в глобален мащаб над 2 млрд. регистрирани потребители посещават платформата всеки месец, като 70% от времето те прекарват на мобилни устройства.

YouTube не рекламира телевизионните си опции като подобрена версия на мобилните и десктоп рекламите, а като допълнителна възможност за рекламодателите.

От своя страна, рекламодателите са похарчили над 6,5 млрд. долара в САЩ за реклами в свързани с интернет телевизори през 2019 г., сочат данни на eMarketer.

YouTube предлага авансови сделки, при които рекламодателите се ангажират с по-ранни покупки на реклама, отколкото обичайно биха го направили при дигиталното видео, като тези реклами вървят на умни телевизори и на устройства за телевизионен стрийминг.

На 19 май YouTube обяви категория за покупка на реклами за рекламодателите, които искат да достигнат до нейните потребители през телевизионния стрийминг. Предложенията включват видеа с личности от платформата, собствени програми на YouTube и традиционни телевизонни предавания и филми, които са достъпни в основното приложение или в платената телевизионна услуга на компанията. Всичко това е налично само в Съединените щати, като част от програмата YouTube Select.

„Все повече и повече рекламодатели имат специална част от медийните си планове за стрийминга“, твърди Деби Уайнщайн, вицепрезидент глобални решения в YouTube, която е звено на Google на Alphabet. „Искаме да сме сигурни, че обмислят и опцията за YouTube”.

Рекламодатели пък твърдят, че виждат стойност в телевизионните приложения на YouTube в допълнение към това, което вече харчат в платформата.

Още по темата

„YouTube е по-скоро платформа, с която да се стигне до мобилните потребители“, твърди Миняй Ормес, главен маркетинг директор на Visible, мобилен оператор на предплатени услуги, собственост на Verizon Communications.

Ормес, която е бивш маркетинг директор на YouTube, посочва, че иска да знае повече за това какво гледат потребителите на YouTube на телевизори – дали са същите неща, които гледат на мобилни устройства, или е повече като телевизия.

Токафонди от Ingka Group твърди, че иска да разбере повече от YouTube за конкретната стойност на телевизионните предложения и стандартите за сигурност на бранда и качеството.

YouTube предлага подобни възможности за контрол в YouTube Select, включително опцията за показване на реклами само върху видеа, които компанията е одобрила като подходящи за брандове, посочва говорител на YouTube.

Телевизионните екрани са малък, но в някои случаи нарастващ дял от покупките на рекламодателите в YouTube.

За някои рекламодатели и купувачи на реклами най-голямото предизвикателство пред YouTube е самият YouTube.

Платформата вече контролира голям дял от рекламните разходи за дигитална видео реклама, а таргетирането на потребителите, което платформата предоставя, прави екрана, на който тези реклами в крайна сметка се показват, по-малко съществен.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Тръмп увеличава натиска над TikTok