Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Безос е призован да свидетелства пред Конгреса

Причината е разследване за незаконни бизнес практики в Amazon в неговата собствена медия - Wall Street Journal

Безос е призован да свидетелства пред Конгреса

Снимка: Bloomberg

Законодателите в юридическата комисия на американския конгрес призоваха основателя и главен изпълнителен директор Amazon.com Inc. Джеф Безос да даде показания за практики в компанията си, позовавайки се на разследване на Wall Street Journal, според което служителите на Amazon използват данни за независими продавачи на своята платформа за разработване на конкурентни продукти. 

Още по темата

Законодателите проучват пазарната сила на Amazon и други големи технологични компании, припомня WSJ.

„На 23 април Wall Street Journal съобщи, че служителите на Amazon са използвали чувствителна бизнес информация от трети продавачи на своята платформа, за да разработят конкурентни продукти", заявиха депутати от двете партии в писмо до Безос в петък. „Докладът се основава на интервюта с над 20 бивши или настоящи служители на Amazon и вътрешни документи на компанията“. 

Ако тези твърдения са верни, тогава Amazon използва позицията си на най-големия онлайн пазар в САЩ, за да приспособи чувствителните търговски данни на отделни продавачи на пазара и след това да използва тези данни, за да се конкурира директно с тези продавачи, се казва в писмото.

Amazon използва данни от широката си мрежа от търговци, за да определя какви нови продукти да създава, показа разследването на Wall Street Journal. То е установило, че част от директорите на Amazon имат достъп до данните на търговците, които се ползват за откриването на най-продаваните стоки, с които биха искали да се конкурират. Освен това директорите са си създали начини да заобикалят вътрешните рестрикции на Amazon за достъп до тази информация. 

Установеното от Wall Street Journal директно противоречи на предишното изказване на Amazon по проблема как използва данните на търговците трети страни, за да създава собствени брандове продукти. От много години гигантът предлага стоки с марката AmazonBasics, която включва всичко – от дрехи до мебели. Освен това тя прави и собствени продукти с други марки.

Amazon отдавна поддържа тезата, че не използва такива данни за създаването на бъдещите си продукти. Миналия юли по време на изслушване пред комисия представител на Amazon отрече данните на отделните търговци да се използват за манипулиране на алгоритмите за търсене, за да се предпочитат собствените продукти на Amazon или по какъвто и да е друг начин да се конкурират пряко с тези на трети страни.

Евентуално свидетелстване на Безос ще даде на депутатите публичен форум, който да го разпитва за практиките на частните търговски марки, както и по други теми. Притесненията на депутатите за компанията и от двете партии се простират в редица теми - от пазарната ѝ мощ и нейното въздействие върху малкия бизнес до безопасността на служителите и продажбите на фалшиви продукти в нейните платформи. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
4
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Wall Street Journal е собственост на News Corp на Rupert Murdoch.
Jeff Bezos притежава The Washington Post.
Мисля че е излишно да казваме кой магнат коя партия подкрепя

Още от Web
Защо сделката за TikTok крие рискове за Microsoft?