Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Безос: От самото начало взехме коронавируса насериозно

Директорът на Amazon защити многократно политиките на концерна по отношение на кризата

Безос: От самото начало взехме коронавируса насериозно

Снимка: Andrew Harrer/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос защити реакцията на компанията на причинената от коронавируса криза по време на годишното общо събрание на акционерите.

Акционерите притиснаха Безос и други ръководители на Amazon за реакцията на компанията по отношение на лечението на складовите работници, потенциала за отпадане на засиления контрол в Amazon и за актуализации по отношение на напредъка на концерна по въпроси, свързани с околната среда и равното заплащане.

Нямаше специална точка в дневния ред, посветена на условията за работа на складовете, предава CNBC. Все пак темата беше гореща сред акционерите, които представиха предложения и изпратиха въпроси към Безос. Тя беше и добре застъпена в подготвените от Amazon бележки по време на виртуалната среща.

Още по темата

Безос започна обръщението си към акционерите по време на виртуалната среща, като благодари на служителите на Amazon на предна линия в складовете и на доставчиците. Той каза, че те са предоставили „спасителна линия” за клиентите, които са останали вкъщи. „Изключително съм благодарен на всеки от вас за важната работа, която вършите за клиентите“, каза Безос.

Работниците в складове, профсъюзни организации и законодатели многократно критикуваха реакцията на Amazon на коронавируса. Те твърдят, че компанията е реагирала твърде бавно и не е осигурила лични предпазни средства, проверка на температурата и други инструменти, за да държи служителите в безопасност.

Безос отхвърля тези обвинения, като заяви, че Amazon бързо е осъзнал необходимостта от защита на работниците по време на пандемията. Той похвали висшия мениджмънт на Amazon и неговия борд, като каза, че са свършили "забележителна работа“. „Гордея се с работата, която екипът свърши“, каза Безос. „Ние взехме това насериозно от самото начало“, допълни той.

Безос добави, че Amazon е променил начина, по който провежда дейността в складовете, за да забави разпространението на коронавируса и сега е „в процес на изграждане на собствени лаборатории за тестване“. Тестове ще се правят на складовите работници в цялата страна.

Amazon показа и видеоклипове на складови работници и доставчици с маски за лице, които разказват за разширените мерки за безопасност в съоръженията на компанията. Един работник каза, че работата им е като „да влезеш в шоколадовата фабрика и да спечелиш златния билет“, докато друг работник заяви, че смята, че Amazon е „прекалил с безопасността“.

Усилията на компанията да подчертае мерките си за безопасност доведоха до критики от страна на акционерите по време на събранието, включително от страна на Марън Коста, бивш дизайнер на потребителското преживяване (UX дизайнер) в Amazon и член на Amazon Employees for Climate Justice (AECJ). През април Amazon уволни Коста и Емили Кънингам, също дизайнер на потребителското преживяване, за нарушаване на правилата на компанията.

Коста цитира оставката на вицепрезидента на Amazon Тим Брей и неотдавнашните обвинения, в които бяха включени и няколко протестиращи, като доказателство за „вената на токсичност, която минава през компанията“. През миналата седмица Коста участва в „алтернативна“ среща на акционери с инвеститори на Amazon, които призоваха компанията да оповести резултатите от инвестициите си, с които смята да ограничи разпространението на коронавируса.

По време на сесията за въпроси и отговори Безос оспори твърденията, че Amazon уволнява служители, защото са се изказали против трудовите ѝ практики, и каза, че Amazon „приветства“ продължаващия контрол.

Той засегна и напредъка на Amazon по отношение на цялостния план за изменение на климата и стойността на своята абонаментна услуга Prime. На въпрос дали Prime е станал твърде скъп, Безос контрира, като заяви, че стратегията на Amazon е „да предлага драстично евтино“ услугата. „Стратегията ни е да изградим предварително стойност с Prime“, каза Безос. „Ние винаги искаме Prime да бъде много по-ценен от това, което таксуваме за него", добави той.

Абонаментната услуга все повече привлича вниманието на антимонополните регулатори, като Федералната търговска комисия (FTC), която постави под въпрос дали тя не вреди на конкурентите на Amazon, като обединява няколко ценни услуги в един пакет. Абонатите на Prime плащат 119 долара годишно или 12,99 долара на месец за безплатна двудневна доставка при поръчки и достъп до Prime Video, наред с други придобивки.

Amazon се сблъсква с няколко други продължаващи антитръстови проучвания. Компанията се разследва от служители на FTC във връзка с нейните бизнес практики по отношение на търговията на дребно и облачните услуги. Министерството на правосъдието и правната комисия на Камарата на представителите стартираха широки антитръстови прегледи на политиките на големите технологични концерни.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Военни артефакти - първите продукти, продадени и купени през eBay у нас