Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Блокадите донесоха изненадваща печалба на Shopify

Онлайн трафикът нараства значително по време на пандемията, а това помага на гиганта в онлайн търговията

Блокадите донесоха изненадваща печалба на Shopify

Снимка: Kevin Van Paassen/Bloomberg

Shopify обяви, че повече хора са пазарували онлайн, тъй като кризата с коронавируса ги е накарала да стоят у дома, а това е помогнало на канадската компания за онлайн търговия да отчете изненадваща коригирана печалба за първото тримесечие. Новината пък изстреля цената на акциите ѝ до рекорден връх, предава Ройтерс.

Още по темата

Онлайн търговците на дребно като Shopify и eBay наблюдават по-високо от обичайното търсене по време на пандемията, след като правителствата по света наредиха на хората да стоят по домовете си, в опит да се овладее разпространението на вируса.

Книжата на базираната в Отава компания повишиха стойността си с 5% по време на сутрешната търговия.

Брутният обем на стоките на Shopify – метрика, използвана в електронната търговия за измерване на обема на трансакциите, е скочил с 46 на сто до 17,4 млрд. долара през тримесечието, надминавайки  средната прогноза за 16,58 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.

Броят на новите магазини, създадени в онлайн платформата на компанията, се е увеличил с 62% между 13 март и 24 април, тъй като много физически магазини мигрираха онлайн. Въпреки това не е ясно колко от тях ще генерират продажби в дългосрочен план, посочва Shopify.

“Очакваме, че новите норми и тенденции ще облагодетелстват Shopify в рамките на различните икономически сценарии... разнообразието на търговската ни база помага...“, коментира главният финансов директор Ейми Шапиро.

Въпреки това Шапиро твърди, че не е сигурна колко от прехвърлянето онлайн ще помогне за компенсиране на икономическата слабост, причинена от пандемията.

Shopify, която миналия месец се отказа от финансовата си прогноза за 2020 г., не предложи нова прогноза за предстоящите тримесечия и заяви, че следи отблизо влиянието на нарастващата безработица върху потребителските разходи и създаването на нови магазини в платформата.

Shopify отчете 31,4 млн. долара нетна загуба, или 27 цента на акция, за тримесечието, което завърши на 31 март. За сравнение година по-рано сумата беше 24,2 млн. долара, или 22 цента на акция.

Като се изключат някои елементи, тя е спечелила по 19 цента на акция, докато анализаторите очакваха 18 цента на акция загуба.

Общите приходи са скочили с 46,6 на сто до 470 млн. долара, над очакванията на анализаторите за 442,9 млн. долара.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Защо сделката за TikTok крие рискове за Microsoft?