Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Бумът на онлайн търговията не е нужно да бъде климатична катастрофа

Компаниите мислят все повече за оптимизация на процесите си

Бумът на онлайн търговията не е нужно да бъде климатична катастрофа

Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg

Откакто се появи преди повече от две десетилетия, електронната търговия  бавно започна да се намества в глобалния пейзаж. Днес милиони потребители купуват милиарди артикули онлайн, които им се доставят бързо благодарение на сложна мрежа от съоръжения за съхранение и дистрибуция. Първо бяха добре уседналите на щандовете продукти като книги и електроника, а после – храната и модата, пише Bloomberg.

Covid-19 даде силен тласък на тази индустрия, увеличавайки дела на онлайн търговията в САЩ от цялата търговия на дребно в страната от 11,3% в края на 2019 г. до 16,1% в края на второто тримесечие на тази година. Бяха нужни повече от седем години онлайн търговията да нарасне от 5% до 10% дял от общите продажби на дребно. Covid-19 обаче донесе същия растеж само за шест месеца. Тази година 95% от пазаруващите в САЩ твърдят, че планират да го правят онлайн между Деня на благодарността и Кибер понеделника.

Независимият анализатор Бенедикт Евънс описва историята на електронната търговия като търсене на ново ниво – колко от общия пазар на дребно може да обхване. Вероятно растежът няма да спре, но вероятно няма да обхване и целия пазар на дребно.

Още по темата

Това, което ще поеме, е повече електричество за складовете си, повече гориво за превозните средства и повече изчислителна енергия за търсения, препоръки и обработване на трансакциите. Това може да се разглежда като криза във всеки аспект на модерния живот – от планетата (изпусканите въглеродни емисии) до замърсяването на въздуха в градовете. В този смисъл повече електронна търговия означава повече от всичко лошо.

Това може да се случи, освен ако компаниите не променят поведението си. Но въз основа на това, което вече са направили или са казали, че възнамеряват да направят, може да не видим този лош развой на събитията.

Потреблението на електроенергия от центровете за данни е нараснало само с 6% от 2010 г., въпреки че годишният трафик на данни е скочил с над 1700%, сочат изчисления на Cisco Systems. Сега технологичните компании и тези за онлайн търговия обичайно разчитат на чисто електричество за своите центрове за данни и складовете си. Те проектират собствени електрически превозни средства. Освен това правят големи обещания за постигане на нулеви емисии на парникови газове.

Въпреки че купувачите не мислят толкова за оптимизацията на процеса, корпорациите го правят, защото това е важно за тях. Познаването на въглеродния отпечатък и на местния трафик и въздействие на всеки продаден артикул е неразделна част от тези усилия. Всяка покупка е възможност за подобряване на емисиите.

Години преди да стане официална политика на UPS например, шофьорите на компанията имаха „неофициално разбиране“ за левите завои: „Левите завои означават празен ход, което увеличава времето, необходимо за маршрута“, сочи уебсайтът на компанията. „Десните завои са по-бързи. Десните завои пестят гориво“

Същата логика, разширена за всеки елемент от търговията на дребно – от опаковката до доставката вкъщи, може да намали въглеродния отпечатък на продукта. Това е свят на избегнати леви завои, с крайна цел нулеви емисии на все по-развиващия се пазар на продажби на дребно.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 месец
Поръчах нещо от Амазон ЮК. С размер на джобна велосипедна помпа. Идва в кутия, колкото голяма книга. Тази кутия беше поставена в амазонски кашон с размер 30х40х20 см. Празното място беше уплътнено с изолиращ найлон с балончета, с 4-5 пъти по-голям обем от стоката. Оптимизирана работа.

Още от Web
Защо Google заплаши Австралия с изключване на функцията си за търсене