IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Dropbox отчете първата си печалба като публично дружество

Компанията надмина оценките на анализаторите за приходите и печалбата през всяко тримесечие, откакто стана публична през март 2018 г.

09:48 | 08.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Dropbox Inc. отчете своята първа нетна тримесечна печалба, след като търсенето на облачен софтуер беше засилено от преминаването към работа от дома.

Печалбата през първото тримесечие е била 39,3 милиона долара, или 9 цента на акция, се казва в изявление на компанията от Сан Франциско в четвъртък. Приходите от продажбите нараснаха с 18% до 455 млн. долара. Средно анализаторите прогнозираха нетна загуба от 3 цента и приходи от 452,2 милиона долара. Dropbox надмина оценките на анализаторите за приходите и печалбата през всяко тримесечие, откакто стана публична компания през март 2018 г., сочат данните, събрани от Bloomberg.

Крайъгълният камък маркира цяла година на работа на Dropbox за намаляване на разходите и добавяне на плащащи клиенти за неговия софтуер, който позволява на потребителите да синхронизират и споделят файлове през интернет. Търсенето на услугите на Dropbox също бе насърчено от мерките на различните власти по света, докато те принуждават служителите да работят от вкъщи, осигурявайки по-голяма нужда от облачни услуги, за да помогнат на служителите да си сътрудничат и да предават файлове между офисни и домашни компютри.

„Нашите клиенти се обръщат към Dropbox за помощ при този преход към отдалечена работа“, каза в интервю главният изпълнителен директор Дрю Хюстън. „Със сигурност отчитаме рекордни обеми на изпробване, забелязахме увеличения на директните покупки, забелязахме увеличение на ангажираността“, посочи той. Хюстън добави обаче, че има известна несигурност дали това ще продължи. „Имаме предвид макроикономическата среда и непредсказуемостта, която може да донесе втората половина на годината“, коментира още той.

Dropbox съобщи, че броят на клиентите, които плащат, се е повишил до 14,6 милиона за периода, спрямо 13,2 милиона преди година.

Акциите на компанията, които затвориха на ниво от 21,89 долара при редовната търговия в Ню Йорк, се повишиха до 23,60 долара след публикуването на отчета. Акцията натрупа 22% тази година.

Dropbox забави скоростта си на наемане, но все още търси да попълни определени функции, заяви Хюстън. Компанията вече е по-консервативна по отношение на разходите и няма нужда да прави нещо „драматично", но възнамерява да следи внимателно ситуацията, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:19 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още