Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Един недостатък опетни отчета на Alphabet

Въпреки ръста на печалбата инвеститорите се притесняват за сериозното увеличение на разходите

Един недостатък опетни отчета на Alphabet

Офисът на Google в Лондон. Снимка: Ройтерс

Бълбукащите приходи от онлайн реклама пълнят касите на компанията майка на Google. През изминалото тримесечие компанията майка Alphabet генерира печалба от 8,95 млрд. долара, както обяви ръководството ѝ след края на борсовата сесия. През същия период на миналата година американската данъчна реформа причини на компанията от Маунтин Вю, Калифорния, загуба от 3 млрд. долара.

Въпреки че печалбата е по-висока от очакванията на анализаторите, инвеститорите първоначално се съсредоточиха над повишените разходи. Те са скочили с 26% на годишна база до 31,07 млрд. долара.

Наред с другите неща, по време на коледното тримесечие Alphabet е харчила повече пари за разширяването на своята мрежа от центрове за данни, маркетинг, нови недвижими имоти и привличането на таланти за процъфтяващия бизнес в облаците. Но сега инвеститорите се опасяват, че Alphabet вече не контролира разходите си. Акциите поевтиняха с повече от два процента в следборсовата сесия. Въпреки това те поскъпнаха с близо 17% през последните шест седмици. От началото на годината ръстът в цената им е с 9,2 на сто.

Капиталовите разходи на Google за четвъртото тримесечие са скочили с 80% на годишна база до 6,85 млрд. долара. Оперативният марж на печалба на компанията, внимателно следена мярка за рентабилност, възлиза на 21%, намалявайки от 24%.

Alphabet разчита на рекламния си бизнес, за да поддържа ръста на приходите и на печалбата, разработвайки нови предложения, като облачни услуги и потребителски хардуер. Подразделенията с по-висок растеж за компанията, които включват и YouTube, са по-малко печеливши от оригиналната услуга за десктоп търсене Google.

„Капиталовите разходи нарастват с доста голям темп и основният двигател продължават да са инвестициите в техническа инфраструктура, за да подкрепят растежа", заяви главният финансов директор на Alphabet Рут Порат в интервю за Bloomberg. „Това означава центрове за данни и машини. Това отразява и нашата перспектива за глобалния растеж в рекламите, търсенето, YouTube и облака".

Разходите са скочили и заради наемането на таланти, най-вече за облачния бизнес, добави тя по време на конферентен разговор с анализатори. 

В края на 2018 г. Alphabet е имала 98 771 служители, което е с 23% повече от година по-рано. Порат заяви, че ръстът на персонала трябва да се забави през 2019 г.

Приходите на най-големия оператор на търсачки в света са се увеличили с 22% на годишна база до 39,3 млрд. долара за периода от октомври до декември. Повече от 80% от приходите са от рекламния бизнес.

Още през октомври Alphabet изрази скептицизъм по отношение на останалата част от годината, обосновавайки това със сериозните си инвестиции и ожесточената конкуренция.

Американската компания вече не е чист доставчик на търсещи машини, а също така се изявява и като финансов инвеститор, производител на таблетите с марката Surface, високоговорители и смартфони, а под марката Waymo и разработчик на автомобили със самостоятелно управление, както и доставчик на облачни услуги.

В конкурентния бизнес в облака Google се конкурира с лидерите на пазара Amazon и Microsoft. През миналата година Alphabet успява да удвои броя на клиентите си в облачния бизнес с многогодишни договори, поясни директорът на компанията Сундар Пичай, без да дава подробности.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
eBay надмина очакванията през първото тримесечие