IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google интегрира обяви за работа в търсачката си

Всеки ден в Google Photos се качват по 1,2 млрд. видеа и снимки, а в света се ползват 2 млрд. Android-а

09:21 | 18.05.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Главният изпълнителен директор Сундар Пичай. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор Сундар Пичай. Снимка: Ройтерс

Три големи тенденции в момента преправят и променят нашето дигитално всекидневие – смартфоните постепенно заменят настолните компютри като предпочитано крайно устройство, големите американски фирми, като Amazon и Microsoft, експериментират с гласови команди, а учещият се софтуер (наричан още изкуствен интелект) урежда по-малки или по-големи задачи за крайния потребител. 

Онова, което Google анонсира по време на годишната си конференция за разработчици I/O 2017 в Маунтин Вю, е резултат от тези промени. Ето и кратък преглед.

Един от по-важните анонси издава, че Google се изправя в директна конкуренция с платформата за професионални контакти LinkedIn, като ще показва обяви за работни позиции в търсещите си продукти. Ако например търсите „работни места в търговията на дребно“ например, Google ще знае какво и къде търсите и ще показва предложения за работа във вашия район. 

Първоначално налична в бета версия, а от лятото – за ползване от всички, но все още без прякор – Android O ще е новата версия на мобилната система, с която в момента са снабдени 2 млрд. активни устройства. 

Промените, които Google представи, са преди всичко детайли, които правят ежедневието по-лесно. Функция „картина в картината“ позволява например в бъдеще по време на видеоразговори да се водят бележки или да се преглежда календара. Android О дава възможност за автоматично попълване на пароли за приложения, които не са от Google. Уведомленията от приложенията няма да имат малки балончета, така че няма да са необходими постоянни отваряния.

За PlayStore Google обещава повече сигурност, при батериите – повече издържливост, а с леката версия Android Go – оптимизация за по-слаби като параметри смартфони (памет от 512 мегабайта до 1 гигабайт).

Google вече предприе няколко опита да превърне визуалното търсене в нещо обичайно. Ветераните на ранните дни на Android може би помнят приложението за разпознаване на образи „Google Goggles". Сега с Google Lens, който е вграден в Google Assistant и Photos, се предприема още един опит.

Google Lens разпознава например обекти в полето за търсене на камерата на мобилните телефони и предлага действия или сам се задейства. Ако снимате цвете, ще получите не само името на вида, но може да получите указание как да стигнете до цветар в близост до вас. Сканиране на WiFi код в долната част на рутера гарантира, че смартфонът ще ползва точно този интернет. В допълнение снимките скоро ще получават и автоматичен ретуш. Така вместо камерата на смартфона централното място се заема от софтуера.

Колко напред е Google с разработката на разпознаването на снимки показва и представената Virtual Positioning System (VPS), комбинация от платформата за добавена реалност Tango и Google Maps. VPS трябва да даде възможност за навигация в затворени помещения, като сканира обекти и ги сравнява с база данни. Така например в супермаркетите може да намираме по-лесно определени продукти, докато вървейки покрай изложените стоки, хвърляме по един поглед на смартфона си.

Домашният асистент Home, конкурент на Echo на Amazon, ще се появи през лятото на някои европейски пазари. Няма детайли за цената в Европа, но в САЩ тя е 130 долара. Сред по-големите актуализации е интеграция със Spotify, Deezer и SoundCloud, както и показване на визуални отговори, ако наблизо имаме екран. Става дума например за резултати от преглед на календара или на Google Maps.

Новостите обхващат както винаги това, с което Google прави пари - най-вече чрез текстово търсене, като по този начин остава златната ябълка за компанията майка. През последното тримесечие Alphabet отчете печалба от 5,43 милиарда щатски долара, а темповете на растеж при печалбата, както и при продажбите са повече от 20 на сто.

Този растеж е вероятно свързан с факта, че дружеството увеличи сериозно броя на рекламни пространства в резултатите от търсене на мобилни устройства. Успехът на визуалното търсене при смартфоните може да създаде повече възможности за показването на реклами. 

Главният изпълнителен директор Сундар Пичай изнесе и последните данни за продуктите на компанията. Днес в глобален аспект са активни 2 млрд. устройства с мобилната система Android, има 500 млн. активни потребители на Google Photos, а в услугата се качват по 1,2 млрд. видеа и снимки на ден. Потребителите навигират по над 1 млрд. километра на ден с Google Maps, а Google Drive има 800 млн. потребители. И ... се гледат 1 млрд. часа видео на ден в YouTube.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още