IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Графика на деня: Кои са лидерите на пазара на дигитална реклама?

Две технологични компании печелят 60% от всички приходи в сектора

20:53 | 12.12.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

През следващите няколко години се очаква рекламата в интернет да задмине тази по телевизията, превръщайки се в най-големия рекламен пазар, коментира Visual Capitalist.

Човек би си помислил, че този прост факт би трябвало да доведе до блестящо бъдеще за много компании за реклама, но реалността явно е доста по-различна. Причината е, че дигиталната реклама се доминира все повече от само два играча, а всички останали се борят за остатъците.

Днес около 60 цента от всеки долар за дигитална реклама отиват за Google и Facebook.

Най-изумително е, че това е едва началото, особено за Facebook, която увеличи приходите си от дигитална реклама с 59% тази година. Компанията за социални медии наскоро отново разби очакванията на Wall Street, след като разкри, че само мобилният бизнес на Facebook е по-голям от размера на цялата компания през третото тримесечие на 2015 г.

В същото време емблематични марки като The New York Times се борят с пълната си трансформация към дигиталния сектор, печелейки само 200 млн. долара годишно от онлайн реклами на страниците си. Това прави Times, заедно с традиционни медийни компании News Corp, Time Inc или Hearst, твърде „малки“ дори да се появят в днешната графика.

В пейзажа на дигиталната реклама става дума най-вече за силата на платформите. По-голямата част от графиката се заема от компании, които са създали (или купили) платформи, пълни с генерирано от потребители съдържание, което хората използват всеки ден. Facebook, YouTube (собственост на Google), Twitter, Snapchat, LinkedIn и Yelp намират място в графиката точно заради огромния си мащаб.

С две думи именно затова най-добрите технологични компании изместиха имена като Exxon Mobil или Walmart като компаниите с най-голяма пазарна капитализация в света.

Други графики можете да разгледате тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:47 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още