Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Groupon активно си търси купувач

Акциите скочиха с над 10% след новината, че компанията се опитва да привлече интерес към себе си

Groupon активно си търси купувач

Снимка: Архив Ройтерс

Десетгодишният период, през който американската компания Groupon бе независима, може би върви към своя край.

Мениджърите на Groupon, както и представляващи я банкери, са се свързали с няколко публични компании през последния месец в опит да оценят интереса за придобиването на базираната в Чикаго компания за групово интернет пазаруване, съобщава Recode, базирайки се на двама източници.

Още по темата

Groupon от известно време насам показва на потенциалните купувачи, че е отворена към идеята за продажба, но представители на компанията са били особено агресивни през последния месец в опита си да предизвикват интерес сред евентуални заинтересовани лица, казва един от източниците. Не е ясно дали Groupon е намерила успешно купувач, както и каква е причината за желанието ѝ да бъде продадена.

Говорител на Groupon е отказал коментар. Акциите на компанията поскъпнаха с 11% в предпазарната търговия в САЩ след новината.

През първите няколко години след старта си през 2008 г. Groupon бе една от любимите компании в стартъп света, след като въведе идеята за дневни сделки след онлайн потребителите. До IPO-то си през 2011 г. - второто по големина за технологична компания към онзи момент – Groupon бе оценявана на над 16 млрд. долара, поради което отхвърли предложението за придобиване за 6 млрд. долара от Google година по-рано.

Това обаче може би беше най-доброто представяне на компанията. Днес Groupon се оценява само на около 2,4 млрд. долара след дългогодишен спад на категорията от дневни сделки. През 2016 г. компанията придоби основния си конкурент LivingSocial за 0 долара. Amazon преди притежаваше една трета от LivingSocial в допълнение към собствения си бизнес за местни сделки, който закри през 2015 г.

През последната година Groupon реши да се фокусира по-малко върху категорията си Стоки – където продава физически продукти с отстъпка – и повече върху основния си бизнес с дигитални ваучери, за да подкрепи маржовете си на печалба.

В резултат на това общите приходи на компанията спаднаха с 5,6% през 2017 г. до 2,84 млрд. долара – най-ниската сума от 2013 г. насам. Groupon обаче излезе на оперативна печалба през 2017 г. за пръв път от 2014 г. насам.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов
Още по темата: Web Groupon

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Web
Стиглиц: Изкуственият интелект може да увеличи неравенството