Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Инвеститорите с опасения за растящите разходи на Amazon

Мрачна прогноза за бизнеса в Индия и хладната прогноза за приходите като цяло помрачиха настроенията

Инвеститорите с опасения за растящите разходи на Amazon

Снимка: Ройтерс

Акциите на Amazon.com Inc. поевтиняха, след като гигантът в електронна търговия даде хладна прогноза за приходите си за първото тримесечие и изрази загриженост за нарастващите разходи, забавянето на ръста в търговията на дребно и даде мрачна прогноза за бизнеса си в Индия.

Приходите от продажбите ще възлязат на между 56 млрд. долара до 60 млрд. долара през текущото тримесечие, съобщиха от компанията в четвъртък. За сравнение - средната оценка на анализаторите бе за 61 млрд. долара.

Въпреки че продажбите и печалбата през четвъртото тримесечие надминаха прогнозите на анализаторите, растежът в Северна Америка се е забавил драстично в ключовия празничен период, а коментарите за несигурността в Индия изпратиха акциите на по-ниски нива. Книжата поевтиняха с 5,8% в разширената сесия, предава Bloomberg.

Главният финансов директор Брайън Олсавски се опита да убеди инвеститорите, че компанията остава на правилния път. Но той намери малко окуражителни думи за растежа в Индия, казвайки, че ефектите от новите правила за електронна търговия в страната все още са несигурни. Главният изпълнителен директор Джеф Безос обеща инвестиции от около 5 млрд. долара, за да преследва растежа в Индия, виждайки втората по големина на населението страна в света като най-добрата дестинация за международното разрастване на Amazon.

„Това е сериозна загриженост“, казва Том Форте, анализатор в DA Davidson & Co. „Помислете колко ще бъде вредно за бъдещето на Amazon, ако Индия не е голяма част от нея. Досега Китай бе най-големият провал".

През четвъртото тримесечие общата загуба от международни операции се е увеличила до 642 млн. долара, обръщайки тенденцията за подобряване на рентабилността. По време на разговора с анализатори и репортери Олсавски каза също, че негативните влияния от валутните курсове също ограничават приходите.

Разходите за доставка в световен мащаб са се увеличили с 23% през четвъртото тримесечие, изпреварвайки растежа на онлайн продажбите и подчертавайки напрежението над промоциите за безплатните доставки, които Amazon стартира, за да се противопостави на конкуренцията от Walmart Inc. и Target Corp.

Освен това Amazon наблюдава голямо забавяне на приходите от абонаментни услуги, които са предимно членство в услугата Prime. Повече от 100 милиона членове на Prime в световен мащаб плащат месечни или годишни такси в замяна на отстъпки при доставката и стрийминг на музика и видео. Amazon повиши цената на Prime през миналата година, а безплатната двудневна доставка се превърна в обичайно предложение и на редица други конкурентни търговци.

Компанията прогнозира оперативна печалба за първото тримесечие в диапазона между 2,3 млрд. до 3,3 млрд. долара в съответствие с прогнозите за 2,99 млрд. долара. Олсавски също така намекна, че разходите на Amazon ще се увеличат през 2019 г., като подчертава, че разходите през 2018 г. са били „леки“ и компанията трябва да продължи да инвестира в хора и съоръжения, за да разширява бизнеса си.

През четвъртото тримесечие, най-голямото от годината за Amazon, приходите са се увеличили с 20% на годишна база до 72,4 млрд. долара. Анализаторите предвиждаха 71,9 млрд. долара. Нетната печалба възлиза на 6,04 долара на акция в сравнение със средната оценка за 5,56 долара за акция.

Приходите от продажбите на Amazon Web Services, най-продаваната облачна услуга, са се покачили с 45% спрямо същия период на предишната година до 7,43 млрд. долара, запазвайки темпа от предходното тримесечие. Оперативните разходи са нараснали с 18% през последното тримесечие, показва изявлението на компанията.

Рекламата бе ключовият двигател за приходите, подчертавайки способността на Amazon да зарежда марките и търговците на видимо място онлайн за своите 100 милиона лоялни клиенти на Prime, които плащат такси в замяна на отстъпки за доставка, филми и музика, както и други бонуси. Друга категория приходи на компанията, която е наречена „други приходи“, предимно реклама, е нараснала с 95% до 3,39 млрд. долара за тримесечието.

Клиентите ще похарчат 484 млрд. долара в световен мащаб в Amazon през тази година, което е с 26% повече спрямо 2018 г., а компанията, базирана в Сиатъл, ще генерира повече от половината от всички онлайн разходи в САЩ, посочва EMarketer Inc.

Безос засилва усилията си да премине отвъд бизнеса за продажба на стоки онлайн с нисък мраж в по-печеливши категории, като изчислителни облаци и реклама. Ръстовете там спомагат за увеличаването на бизнеса на Amazon с устройствата, който включва интелигентни домашни джаджи и джаджи за свързани автомобили, които работят с гласово активиращата платформа на Amazon.

Доверието на инвеститорите в нарастващите печалби на Amazon помогна за това акциите да достигнат рекордното ниво през септември, преди да понижат цените си по време на по-широкия спад на пазара в края на годината. Акциите на Amazon поскъпнаха с около 14% през тази година заради оптимизма на инвеститорите, че компанията може да поддържа растеж и рентабилност. Книжата приключиха сесията на ниво от 1718,73 долара, преди да бъдат публикувани резултатите. Amazon бе надмината по пазарна капитализация от Microsoft Corp., която е втората в облачния бизнес компания, с пазарна капитализация от 840,4 милиарда долара.

Все пак трудният пазар на труда, нарастващите транспортни разходи и инвестициите в чужбина остават заплаха. През октомври Amazon обеща да плаща на всички свои складови служители поне по 15 долара на час, като елиминира някои бонуси и награди чрез акции. Разходите за прибиране, опаковане и доставяне на стоките са се увеличили с 12% през тримесечието до 10 млрд. долара в съответствие с ръста на продажбите онлайн от 12,5%.

Четвъртото тримесечие предложи на инвеститорите анализ на годишните резултати след придобиването на на Whole Foods Market за 13,7 млрд. долара през 2017 г. Приходите от продажби във физически магазини, които са предимно обекти на Whole Foods, са се свили с 2,7% до 4,4 млрд. долара.

Съхраняването на онлайн поръчките за хранителни стоки в магазина не се смята за физическа продажба в магазините, което допълнително намалява възможността за проследяване на производителността в областта на хранителните продукти на Amazon. Стратегията на онлайн търговеца за традиционните магазини включва и книжарници и магазини за безкасови услуги, наречени AmazonGo, които позволяват на клиентите да се регистрират с приложение за смартфон и да се таксуват автоматично въз основа на това, което местят от регалите на магазините в кошниците си.

В исторически план Amazon регистрира сравнително малка печалба, тъй като изпълнява стратегията на Безос да инвестира повечето приходи, за да остане лидер. Изграждането на складове и центрове за данни по целия свят, изобретяването на нови устройства и автоматизирането на задачите, които обикновено се извършват от хората, са само част от нещата, за които Amazon харчи парите си.

Безос, най-богатият човек в света и най-големият акционер в Amazon, обяви по-рано този месец, че се развежда с Макензи, с която са женени от 25 години.

гледано: 1865   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Leica - поредната западна компания, която не се хареса на властите в Китай