Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

JD.com обмисля листване и в Хонконг

Компанията може да последва стъпките на Alibaba

JD.com обмисля листване и в Хонконг

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китайският гигант в сферата на електронната търговия JD.com обмисля да последва стъпките на по-големия си конкурент Alibaba Group Holding и да направи пазарен дебют в Хонконг, пише Wall Street Journal.

Осигуряването на листване въпреки проблемите на пазара ще бъде победа за борсата в Хонконг, която иска да се превърне в голямо поле за предлагане на китайски технологични акции.

През ноември Alibaba завърши вторичното си листване в града, което набра 1,3 млрд. долара.

Банкери и инвеститори очакваха повече листнати в САЩ и китайски компании да направят същото. Други големи китайски технологични групи с акции на Нюйорската фондова борса са Baidu, Trip.com и NetEase.

JD.com е наела Bank of America и UBS Group да ѝ помогнат да организира вторичното си листване в Хонконг, твърдят източници, запознати със ситуацията. Засега не е ясно кога може да се случи предлагането. За ангажимента на банките по-рано писа Hong Kong Economic Journal.

Още по темата

Двете инвестиционни банки имат стари работни отношения с компанията, включително по нейното първично публично предлагане на Nasdaq.

Зa JD.com едно листване в Хонконг би ѝ позволило да се доближи до вътрешния си пазар и до инвеститорите, които разбират по-добре нейния бизнес модел, твърди един от източниците.

Книжата на JD.com повишиха стойността си повече от два пъти от IPO-то досега, когато бяха 19 долара. Компанията има 58 млрд. долара пазарна капитализация, което я прави втората по големина листната в САЩ китайска компания след Alibaba.

По-рано този месец JD.com заяви, че очаква нетните ѝ приходи за първото тримесечие да нараснат с поне 10%, в сравнение с година по-рано. Нетните приходи за предишното тримесечие надминаха очакванията, покачвайки се с 26,6% до 170,7 млрд. юана (24,4 млрд. долара). Компанията твърди, че това се дължи на силните продажби в Деня на самотните сърца.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Унгария бе засегната от голяма кибератака от Азия