Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Какво се случва с различните сегменти на Alphabet?

Лари Пейдж успя да измести общественото внимание от себе си върху изпълнителните директори на дъщерните компании на Alphabet

Какво се случва с различните сегменти на Alphabet?

Снимка: Ройтерс

Преди три години съоснователят на Google Лари Пейдж първи обяви новата корпоративна структура, която раздели основния бизнес на Google с останалите звена, включително и техния проект, свързан със здравеопазването и различните рискови капиталови субекти.

Пейдж написа тогава, че разделянето на компанията на различни звена ще му позволи да се фокусира върху Google. В същото време той цели да притисне другите сегменти да бъдат по-амбициозни и финансово стабилни, пише Джилиан Дионфро от CNBC.

Google може да продължи да увеличава своята рекламна печалба, докато другите звена само могат да се надяват евентуално да се превърнат в следващата мутлимилиардна компания.

Досега преструктурирането изглежда като победа поне във финансов аспект.

Цената на акциите се покачва с повече от 85% с ръст на тримесечната печалба от 13 млрд. долара от второто тримесечие на 2015 г. под ръководството на новия главен изпълнителен директор Сундар Пичай, докато Пейдж остава встрани от прожекторите като директор на по-голямата компания Alphabet. 

Още по темата

Това, което остава по-мъгливо, когато се погледне назад, е въпросът дали новият модел помага на останалите звена или задържа тяхното развитие.

Тази годишнина е белязана от някои предизвикателства пред „супата“ на Alphabet:

Днес Alphabet разполага с общо 13 дружества. По време на последните корпоративни отчети, компанията разкри, че е реализирала печалба от 145 млн. долара, което е скок с 49% на годишна база, но все още е малко ако се сравни с общия приход на Alphabet за същото тримесечие, изчислен на 32,66 млрд. долара.

Тъй като компанията присъедини обратно екипа на Nest към Google, приходите от сегмента се понижиха с 12,5 на сто.

Имаше колебание и при оперативните загуби, които удариха 732 млн. долара за второто тримесечие, повишение с 15,6 на сто на годишна база, но се разглежда и като спад от загубите на сегмента през първото тримесечие, които достигнаха 802 млн. долара.

Идеята на компанията е всеки бизнес да се издържа сам – всеки сегмент си има свой главен изпълнителен директор, свой бюджет и бизнес цели, разпределени от главния екип на Alphabet.

Звеното с най-голям потенциал под контрола на Alphabet е Waymo – разработчик на технологията за автономно шофиране, който планира да пусне до края на годината обществена услуга в Аризона.


Последни новини

Още по темата

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 4 дни
Няма профилна снимка
имат и един интересен проект за съхранение на енергия чрез стопилка на соли :

https://www.businessinsider.com/alphabet-google-x-malta-renewable-energy-storage-2017-7

като в този проект участва и Бил Гейтс с някакъв негов фонд , ама няма инфо по мрежата официално :)))

Още от Web
Експерт: Иновациите във финтех индустрията вече предлагат нови бизнес модели