Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Китай планира нови рестрикции за сектора за стрийминг на живо

Тази индустрия достигна 30 млрд. долара в азиатската страна

Китай планира нови рестрикции за сектора за стрийминг на живо

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китай планира да наложи нови ограничения върху индустрията за стрийминг на живо в страната, която вече достига 30 млрд. долара, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса. Това подновява регулаторната кампания, насочена към обуздаването на технологичните компании и упражняване на по-голямо влияние върху съдържанието, потребявано от младите хора.

Китайските власти изготвят нови регулации, за да ограничат дневните парични разходи на интернет потребителите за дигитални бакшиши, твърдят източниците. Освен това ще бъде определен дневен лимит за това колко могат да получават от феновете на ден хората, които излъчват на живо. Обмисля се и налагането на по-строга цензура върху съдържанието, допълват част от източниците на WSJ.

Още по темата

Основният интернет регулатор в Китай – Администрацията на киберпространството, не е отговорила на запитванията за коментар.

Приложенията за стрийминг на живо, които предлагат генерирано от потребители съдържание по редица теми, включително игри, музика, храна и пазаруване, увеличиха популярността си в Китай през последните години, тъй като нараства търсенето на свежо съдържание. Китайската асоциация за сценични изкуства оцени индустрията за стрийминг на живо в страната на 30 млрд. долара през 2020 г.

Услугите за стрийминг на живо в Китай, включително тези, управлявани от гигантите в социалните мрежи ByteDance, Kuaishou Technology и Huya, се ползват от около 70% от интернет потребителите в страната, твърди държавният Китайски мрежов информационен център. Аудиторията им надхвърли 700 млн. души миналата година.

Много инфлуенсъри, които предават на живо, печелят комисиони за продукти, които рекламират, но за много от тях основният източник на приходи са бакшишите и виртуалните подаръци, вариращи от 15 цента за виртуална бира до около 1100 долара за виртуален космически кораб.

Популярните стриймъри са подкрепяни от професионални маркетингови екипи и могат да печелят десетки хиляди долари всеки ден от директни дарения от фенове. Най-търсените водещи за стрийминг на живо могат да печелят милиони от спонсорства и работа с марки.

Всички опити за регулиране на този процъфтяващ сегмент ще последват стъпките, свързани с другите усилия за ограничаване и „изчистване“ на поведението в интернет, особено сред младите хора. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Някой се интересува какво поколение расте.

Още от Web
Хакер твърди, че е откраднал данните на 1 млрд. китайски граждани