Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

"Китайският Uber" е загубил над 500 млн. долара през първата половин година

Вторият по оценка стартъп в света Didi не успява да генерира печалба през шестте години от основаването си

"Китайският Uber" е загубил над 500 млн. долара през първата половин година

Снимка: Ройтерс

Китайският гигант в сектора на споделените пътувания Didi Chuxing отчита загуба в размер на 4 млрд. юана (585 млн. долара) през първите шест месеца на 2018 г., съобщава Bloomberg, позовавайки се на неназовани източници. Това подчертава дълбоката конкуренция, пред която е изправена компанията, която се бори с безпрецедентен регулаторен контрол.

Пекинският стартъп, подкрепян от Softbank Group Corp. и Apple Inc., е отпуснал субсидии и отстъпки за пътниците и шофьорите в размер на 1,7 млрд. долара, за да неутрализира набиращите мощ конкуренти като Meituan Dianping, твърдят източниците на агенцията, пожелали да останат анонимни.

Още по темата

Didi, вторият по големина на оценката стартъп в света, не успява да генерира печалба през шестте години от основаването си. Неговото изгаряне на пари в брой напомня на това на Uber Technologies Inc., която премина през загуби за милиарди долари в навечерието на първичното си публично предлагане. Китайската компания трябваше да се справи през тази година с друг удар - смъртта на двама пътници, за които се твърди, че са в коли на шофьори на Didi, което предизвика критика от страна на държавните органи и задейства онлайн кампания #deleteDidi.

Оттогава Didi отложи някои планове за разширяване, докато подсили мерките си за безопасност. Основателят и главен изпълнителен директор Чен Уей е заявили на служителите си, че компанията трябва да преосмисли своята култура, която поставя бизнес растежа пред благосъстоянието на своите клиенти, твърдят лица, запознати с темата.

„Трябва да зададем някои трудни въпроси: дали Didi има основни ценности, дали сме само компания, която се фокусира върху интересите и пренебрегва безопасността и социалните отговорности", казва Чен в имейл, „Проблемът е вътре в нас. Нашето желание за успех ни накара да забравим нашата мисия. Яростта от експанзията пося семената на неприятностите и нашата вътрешна система не можа да се справи с нашето разширяване".

Didi все още връща голяма част от приходите си под формата на субсидии за водачи и пътници, твърди един от източниците. Поради тази причина през първата половина на годината компанията генерира брутен марж от 1,6%. Само около 16% от трансакциите в мобилния и транспортния бизнес се превръщат в приходи, казаха хората. Компанията отказа да коментира темата.

Смущаващата 2018 г. за Didi идва след успешна няколкогодишна дейност, когато компанията набра милиарди долари и принуди Uber да излезе от Китай след скъпа война за субсидии. Смята се, че американската компания е загубила 2 млрд. щатски долара през двете години, в които работеше в азиатската страна, и в крайна сметка предаде своя бизнес на Didi в замяна на дял от китайската компания.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Web Didi Didi Chuxing Uber Technologies Inc

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Унгария бе засегната от голяма кибератака от Азия