Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

OLX: Достигнахме 7000 продажби дневно през 2019 г.

Над 40% от потребителите харчат средно по над 500 лева за онлайн покупки месечно

OLX: Достигнахме 7000 продажби дневно през 2019 г.

Снимка: OLX България

Платформата за онлайн обяви OLX вече има 2,9 млн. регистрирани потребители у нас, след като през 2019 г. е успяла да привлече 500 хил. нови потребители. Дневният брой продажби е достигнал 7000, а над 40 на сто от потребителите харчат по средно над 500 лева за онлайн покупки месечно, обявиха от компанията, позовавайки се на вътрешно проучване сред потребителите.

Броят на продаващите потребители в платформата е близо 2,8 млн., а този на компаниите, продаващи на индивидуалните потребители е над 144 хил. По данни на компанията близо 5% от потребителите на OLX са малки и средни бизнеси.

Същевременно OLX се радва на 100% разпознаваемост на марката. „Тази разпознаваемост помага на бизнесите да продават по-ефективно чрез платформата ни“, коментира маркетинг мениджърът на OLX България Емил Илиев.

Проучването показва, че 70% от запитаните пазаруват веднъж месечно, а на второ място се нареждат тези, които пазаруват по веднъж в седмицата от онлайн платформата. Най-често те заделят средства за покупки в няколко категории – дрехи, електроника, стоки за дома, спортни и бебешки артикули. 32% са онези, които пазаруват модни артикули онлайн.

Още по темата

За последните четири години OLX отчита 304% ръст при потенциалните купувачи на машини, инструменти и бизнес оборудване. Този ръст е следван от 295% при екскурзиите и почивките и 264% при услугите.

Най-много пазаруват жените между 25 и 35 години, следвани от категорията на 35-45-годишните, а над 40 на сто от потребителите, включени в проучването, твърдят, че са похарчили по-малко спрямо предходната година.

По отношение на разплащанията ситуацията остава почти без промяна спрямо предходната година. Наложеният платеж остава предпочитан вариант при 88% от случаите, макар че се наблюдава известен ръст на плащанията с банкови карти, обясни PR мениджърът на OLX България Нора Кальонска.

Най-търсените стоки

От гледна точка на търсенето OLX посочва, че най-търсените през миналата година у нас са били обявите за наеми (12% ръст), спортните обувки (103% ръст), телефоните (с преимущество на iPhone, 36% ръст) и екскурзиите (18% повишение).

Цели 53% от търсят да закупят автомобил втора употреба, а средната цена в обявите за кола на седем години е 4000 лева. BMW е предпочитаната марка автомобил с 65% ръст, но най-продаваната (по брой обяви) е Volkswagen с 2% ръст. Като цяло сделките с автомобили в платформата са нараснали с 20 на сто.

Броят обяви за апартаменти в отбелязал 15% спад през 2019 г. в OLX, но средната цена за наем на тристаен апартамент в София е достигнала 1000 лева.

Продуктите втора употреба

От OLX отбелязват, че се наблюдава бум на потреблението на стоки втора ръка, както по света, така и в България.

По данни на Thred Up Report 2019 препродажбите са нараснали 21 пъти по-бързо от търговията на дребно с модни стоки през последните три години. Купуващите продукти втора употреба са насочени във всички категории продукти – както при луксозните, така и при по-евтините.

26% от потребителите на луксозни стоки купуват и продукти втора употреба.

Онези, които пазаруват с повече мисъл за околната среда, са предимно младите потребители. Най-голям е делът на т.нар. милениъли - 25-37-годишните (33%), следвани от бейбибумърите - 56-68+ (31%).

„Тенденцията е в следващите две години бизнесът със стоки втора употреба да расте. Той се превръща в изключително голям бизнес в цял свят“, коментира изпълнителният директор на OLX България Камен Янкулов.

Регулация

По думите на Янкулов хиперрегулацията онлайн се превръща във все по-голямо предизвикателство.

„Вече е по-лесно да отвориш физически магазин, отколкото онлайн магазин“, коментира той.

Той коментира и новата европейска директива за електронната търговия, която се очаква да бъде приета тази година и която ще цели справянето с нелегалното съдържание и като цяло дефинирането му.

Какви са потенциалните проблеми в тази посока, очаквайте по-късно в репортажа на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
ЕС засилва регулацията на посредническите онлайн услуги