Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Oнлайн търговецът на стари коли Vroom форсира силно на Wall Street

В първия ден на търговия акциите на компанията поскъпнаха със 117% до почти 48 долара за брой

Oнлайн търговецът на стари коли Vroom форсира силно на Wall Street

Снимка: Bloomberg L.P.

Vroom, американската компания за онлайн продажби на употребявани автомобили, се представи впечатляващо в първия си ден на търговията на Wall Street, след като успя да удвои цената на акциите си, тъй като инвеститорите продължиха да показват силно търсене за наскоро листнати компании. Акциите на базираната в Ню Йорк компания приключиха сесията във вторник на ниво от почти 48 долара във вторник, което е със 117% над предложената на старта цена от 22 долара, която вече надхвърли целевия диапазон от 18 до 20 долара.

Vroom набра 470 млн. долара в предлагането, след като продаде малко над 21 милиона акции, или 13 на сто повече от първоначално планираното от компанията. Пазарната ѝ капитализация възлиза на 5,4 млрд. долара, изчислява Financial Times. Успешното листване отразява апетита на инвеститорите за първични публични предлагания на един оживен пазар в САЩ, който тази седмица успя да компенсира всичките загуби за годината, свързани с коронавируса.

Едва през миналата седмица Warner Music продаде акции за 1,9 млрд. долара в най-голямото листване за годината, като предложението беше увеличено ден преди IPO-то, а цената отново бе в горния край на диапазона.

Още по темата

ZoomInfo, технологична група, която предлага маркетингов софтуер, последва с борсов дебют по-късно през седмицата, като цената отново надмина диапазона, набирайки 935 милиона долара. Акцията поскъпна с 60% при дебюта си.

„Няма съмнение, че бяхме окуражени, след като пазарът се движи в правилната посока", казва Пол Хенеси, изпълнителен директор на Vroom в интервю за FT. „Има ентусиазъм на пазарите и днес трябва да видим малко от този ентусиазъм“.

Според анализатори фонд мениджърите са възвърнали апетита към рискови активи, убедени, че извънредните стимулиращи усилия от страна на правителствата и централните банки могат да облекчат най-лошите последици от пандемията.

Vroom управлява онлайн пазар за употребявани автомобили, който е осъществил почти 19 000 продажби през миналата година. Приходите му се увеличават с почти 40 на сто до 1,2 милиарда долара през 2019 г., но нетната загуба скочи с повече от две трети до 143 милиона долара, сочат данни на компанията.

Групата е подкрепена от компанията за частен капитал L Catterton, американския фонд мениджър T Rowe Price и инвестиционнoто дружество на Бил Гейтс на Cascade. Наскоро компанията беше оценена на 1,5 милиарда долара по време на кръг за финансиране в размер на 250 милиона долара през декември.

През миналия месец Vroom разкри, че е освободил една трета от персонала си в отговор на кризата около Covid-19, въпреки че 60% от засегнатите служители оттогава са се върнали на работа. Компанията предупреди, че има съмнения в способността си да действа както досега през следващите 12 месеца.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Военни артефакти - първите продукти, продадени и купени през eBay у нас